کد خبر: 392024
۰
۰
نسخه چاپی

فدراسیون بسکتبال به دنبال جذب مربی خارجی برای تیم ملی بانوان است

فتانه ملک با تاکید بر اینکه در فدراسیون بسکتبال فعالیت های بخش بانوان به عنوان یکی از اولویت ها مورد پیگیری قرار می گیرد، گفت: این فعالیت ها در بخش آموزش و استعدادیابی همزمان با توجه ویژه به تیم های ملی پیگیری می شود. در هر دو بخش برنامه هایی داریم هم همزمان با هم پیگیر اجرا و به سرانجام رساندن شان هستیم.

وی در مورد تیم ملی بسکتبال بانوان (۵ نفره) و برنامه های موردنظر برای این تیم خاطرنشان کرد: با حضور قدرت هایی مانند چین، ژاپن و استرالیا در قاره آسیا باید برنامه های اصولی و هدفمندی تدارک دیده شود تا بتوان طی سال های آینده به سطح این تیم ها رسید. بسکتبال بانوان ایران فعلا در گروه B آسیا قرار دارد بر همین اساس صعود از این گروه برنامه اصلی برای این تیم است.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال با یادآوری اینکه تا پیش از این افسانه متشرعی هدایت تیم ملی بسکتبال بانوان را بر عهده داشت، تصریح کرد: برای صعود به جمع مدعیان قاره آسیا همکاری با یک گزینه خارجی با عنوان سرمربی را در برنامه قرار داده ایم. رایزنی هایی ابتدایی در این زمینه هم آغاز شده است. پیگیر هستیم تا بتوانیم با در نظر گرفتن همه جوانب بهترین گزینه ممکن را در اختیار بگیریم.

«پیش از این فدراسیون بسکتبال متقاضی اعزام تیم ملی ۵ نفره بانوان به بازی های آسیایی شده بود. در صورت موافقت با این درخواست، این تیم با هدایت مربی خارجی در بازی ها شرکت می کند؟»، ملک در پاسخ به این پرسش گفت: هنوز در مورد این اعزام نتیجه قطعی حاصل نشده است. در مورد مربی خارجی و جذب آن هم هنوز به نتیجه قابل استنادی نرسیده ایم. بنابراین وضعیت مان در این زمینه مشخص نیست. قطعا هر دو موضوع را همزمان پیگیری می کنیم. هر زمان جذب مربی خارجی قطعی شود، استارت همکاری را می زنیم.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: جذب مربی خارجی به منزله نفی مربیان داخلی نیست. به توانایی مربیان داخلی شک نداریم اما برای تسریع در روند حرکتی نیازمند یک گام جهشی هستیم که همکاری با مربی خارجی لازمه آن است. به طور حتم از دانش مربیان داخلی کماکان بهره مند خواهیم بود.

وی در مورد بسکتبال سه نفره و فعالیت های تیم ملی این بخش نیز گفت: در بخش سه نفره فعالیت ها تا حدی متفاوت پیگیری خواهد شد. در این بخش بیشتر روی فعالیت باشگاه ها متمرکز خواهیم بود تا از این طریق پشتوانه سازی لازم برای تیم ملی انجام شود.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال بر مورد توجه قرار گرفتن دو مقوله آموزش و استعدادیابی در این فدراسیون تاکید کرد و گفت: معضلی که در فدراسیون بسکتبال با آن مواجه بودیم، آموزش سیلقگی و غیریکسان بود. بنابراین یکسان سازی آموزش در همه زمینه ها مورد توجه است. البته نتیجه گیری از این برنامه شاید حداقل دو سال زمان نیاز داشته باشد اما ملاک عمل قرار گرفته است.

ملک همچنین در مورد فعالیت های انجام شده در زمینه استعدادیابی هم توضیح داد و گفت: تقریبا از خردادماه فعالیت های استعدادیابی را آغاز کردیم و در مراحل مختلف پیگیری شد طوریکه امروز ۱۵۰ تا ۱۶۰ نفر در ردده های سنی مختلف استعدادیابی شده اند. طی دو ماه گذشته تمرکزمان برای استعدادیابی روی متولدین ۸۵ تا ۸۷ بوده است. مرحله نخست استعدادیابی را تمام کرده ایم و حالا باید وارد مرحله دوم شویم در عین اینکه به استعدادپروری به عنوان بخش مهم دیگر این برنامه توجه داریم. باید در طول سال برنامه ویژه برای استعدادها داشته باشیم تا نتیجه لازم به دست بیاید.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید