کد خبر: 392026
۰
۰
نسخه چاپی
شهردار منطقه دو شیراز مطرح کرد:

جلب رضایت شهروندان با پیشرفت های عمرانی

شهردار منطقه 2 شیراز گفت: شهرها جایگاه و منزلت خود را با حضور مردم پیدا می کنند.

جلب رضایت شهروندان با پیشرفت های عمرانی

 

 

 

به گزارش اقتصادآینده نیوز، شهردار منطقه دو شیراز گفت: فضاهای شهری از اهمیت ویژه و خاصی برخوردار هستند و اصولا بخشی از هویت شهر را با طراحی فضاهای شهری می شناسند

دکتر محمد تولایی شیرازی با بیان مطلب بالا و با اشاره به اینکه فضاهاي شهري بخشي از فضاهاي باز و عمومي شهرها به شمار می روند، اظهار کرد: فضاهای شهری بخشی از ماهیت زندگی جمعی است و مکانی است که شهروندان در آن حضور دارند و این اجازه را به شهروندان می دهد تا در آنجا تعامل و فعالیت داشته باشند.

شهردار منطقه دو شیراز با اشاره به اینکه فضاي شهري يكي از بارزترين عرصه هاي تجلي هويت و  فرهنگ جامعه و شهر است، گفت: معمولا طراحی و اجرای فضاهای شهری برای بهبود زندگی و افزایش رضایتمندی ساکنان یک شهر به کار گرفته می شود.

تولایی با بیان اینکه در راستای بررسی روند پیشرفت پروژه های عمرانی بازدید میدانی از پروژه های عمرانی سطح منطقه به همراه معاون فنی عمرانی و دیگر معاونین منطقه انجام گردید، گفت: تلاش می کنیم تا هر چه سریع تر بتوانیم پروژه های نیمه تمام را تکمیل و پروژه های جدیدی را آغاز نماییم

شهردار منطقه دو در 5 ساعت طول زمان بازدید که به منظور تسریع در روند اجرای پروژه های عمرانی در نقاط مختلف منطقه انجام شد با حضور در محل اجرای این پروژه ها از نزدیک در جریان مراحل پیشرفت طرح های مختلف عمرانی قرار گرفت. پروژه پیاده راه سازی ضلع غربی احمد بن موسی(ع)، احداث بوستان حاشیه ای احمد بن موسی (ع)، پیاده روسازی بلوار الزهرا(س)، احداث بوستان حاشیه ای محراب، فضای شهری ورودی بلوار آیت الله قشقایی، زمین چمن طبیعی محله شاهزاده بیگم، احداث بوستان زندگی محله دباغی، احداث بلوار 45 متری محراب و لوله گذاری خیابان کارگران مورد بازدید شهردار قرار گرفت.

تولایی ضمن بررسی آخرین وضعیت این پروژه ها، دستورات لازم را در راستای تسریع در روند اجرای عملیات عمرانی با تاکید بر حفظ کیفیت کار، بیان داشت.

شهردار منطقه دو با توجه به اقداماتی که در سطح منطقه در حال اجرا است گفت: احداث پیاده راه ایمن و استاندارد از ارکان اصلی در شهرسازی اصولی به حساب می آید. زیرا همانقدر که لازم است محل عبور و مرور خودرو مناسب شود، بسیار با اهمیت  است که محل عبور عابران پیاده از تمام اقشار اعم از نابینایان، جانبازان، معلولین و افراد توانخواه نیز دارای کیفیت استاندارد باشد و بتوانند به صورت ایمن از فضای شهری استفاده نمایند.

وی افزود: فراهم کردن فضایی که در آن عابر پیاده برای تردد دچار چالش نشود نیز بسیار مهم بوده و نباید آن را از قلم انداخت، زیرا همین پیاده روهای مناسب، استاندارد و ایمن کمک خواهد کرد تا شهروندان تمایل بیشتری به پیاده روی پیدا کنند که با برنامه ریزی و طراحی درست، معابر  رفت و آمد شهروندان ساخته و به اجرا گذاشته می شود تا شهروندان احساس رضایت نمایند.

این مقام مسئول در تشریح برخی پروژ های در دست اجرا منطقه دو به پروژه احداث پیاده راه سلامت ورزش ضلع غربی  بلوار احمدبن موسی(ع) اشاره کرد و عنوان نمود: با توجه به موقعیت مکانی و نیاز ساکنین به امکانات رفاهی این پروژه شامل: مسیر پیاده روی، آبنما، زمین مینی فوتبال، زمین بازی کودکان، ست های ورزشی، پیست اسکیت، بدمینتون، سکوی نشیمن می باشد و سعی شده تمامی معلفه های طراحی و فضاهای شهری در این پروژه برای تقویت روحیه، همچنین امید آفرینی در محلات جنوب شرق شهر مد نظر قرار گیرد.

تولایی گفت: همچنین بوستان حاشیه ای ضلع شرقی بلوار احمدبن موسی (ع) با امکاناتی نظیر ایستگاه و مسیر دوچرخه سواری، سکوی نشیمن و فضای سبز جهت رفاه حال شهروندان جنب تقاطع غیر هم سطح مدافعان سلامت در حال اجرا می باشد

شهردار منطقه دو شیراز با اشاره به اینکه  بوستان حاشیه ای محراب که شامل پیاده راه، پیست دوچرخه،زمین چمن مصنوعی فوتبال، زمین والیبال، بدمینتون، مینی فوتبال، پیست اسکیت، بازی کودکان،ست های ورزشی، دفتر پارک و ایستگاه دوچرخه است، افزود: احداث بوستان زندگی در محله دباغی با امکانات رفاهی از جمله: زمین چمن مصنوعی فوتبال، آبنما، بازی کودکان، سکوی نشیمن، ست ورزشی، فضای سبز، فضای شهری ورودی بلوار آیت الله قشقایی با داشتن آبنما موزیکال فضای سبز و احداث 45بلوار  متری محراب جهت کمیل رینگ شمالی-جنوبی شهر و برداشتن پیک ترافیک از خیابان محراب در راستای افزایش سرانه ورزشی همگانی زمین چمن طبیعی محله شاهزاده بیگم با داشتن رختکن، سکوی تماشاچی از دیگر اقدامات ما در سطح منطقه است.

تولایی با بیان اینکه ارزش شهر به حضور پیاده و ساکنین آن شهر است و شهرها جایگاه و منزلت خود را با حضور مردم پیدا خوهند نمود، و این عابرین پیاده هستند که سرزندگی، حیات و پویایی را به داخ شهر ها و فضاهای عمومی و شهری هدایت می کنند، افزود: از این رو عابر پیاده به عنوان یکی از اثرگزارترین و مهمترین بخش های شهر مطرح بوده و طراحی شهر باید  بر اساس علایق و خواسته های آنان صورت پذیرد تا شهروندان انگیزه حضور در فضاهای شهری و مراکز مطلوب جهت پیاده روی پیدا کنند. فضاهای شهری بخشی از فضاهای عمومی شهری هستند، که استفاده کننده آنها مردم هستند و امکانات و تسهیلات جهت حضور مردم غالبا بصورت پیاده یا دوچرخه فراهم می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید