دهلی نو و قاهره به دنبال ارتقای روابط راهبردی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، مصر و هند تصمیم گرفتند روابط خود را به سطح مشارکت استراتژیک ارتقا دهند. در بیانیه مشترک دو کشور در حاشیه سفر «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر به هند که از روز سه شنبه آغاز و امروز جمعه به پایان می رسد، بیان شد.

در این بیانیه تاکید شده با توجه به توسعه روابط دوجانبه میان دو کشور و امکان رشد این روابط در آینده، دو کشور تصمیم گرفتند روابط خود را به سطح مشارکت راهبردی ارتقا دهند.

این مشارکت در زمینه های سیاسی، امنیتی، دفاعی، اقتصادی و نیز مشارکت در زمینه انرژی را شامل می شود. بر اساس این بیانیه، دو طرف توافق کردند که رایزنی های منظم و توسعه سازوکارهای مشارکت راهبردی را دنبال کنند.

دو کشور همچنین بر اهمیت همکاری های دفاعی تاکید کردند و تصمیم گرفتند بر تعمیق همکاری در صنایع دفاعی دو کشور و بررسی اقدامات جدید در تقویت همکاری های نظامی تمرکز کنند.

دو طرف بر تقویت و تعمیق همکاری‌های دفاعی در تمام زمینه‌ها به‌ویژه از طریق تبادل فناوری های دفاعی و آموزش‌های نظامی توافق و بر نیاز به تولید مشترک در زمینه دفاعی و بحث در مورد پیشنهادهای معین در چارچوب کمیته مشترک دفاعی تاکید کردند.

بر اساس این بیانیه، دو کشور تصمیم گرفتند سرمایه گذاری هند در مصر را که در حال حاضر بیش از ۳.۱۵ میلیارد دلار است، افزایش دهند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید