کد خبر: 392068
۰
۰
نسخه چاپی

اهانت به قرآن نشانگر اوج درماندگی دشمنان اسلام است

به گزارش اقتصادآینده نیوز آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با بیان اینکه اهانت به قرآن نشانگر اوج درماندگی دشمنان اسلام است، گفت: توهین به قرآن تنها متوجه مسلمانان نیست بلکه اهانت به همه کتاب های آسمانی است. آمریکا یک روز قرآن را به آتش می‌کشد، روزی دیگر، تورات را نیز به آتش خواهد کشید. قرآن کتاب مسلمانان است و جهان اسلام باید جدی‌تر در مقابل دشمنان حرکت کند.

وی با بیان اینکه حضرت جواد الائمه (ع) بنا بر روایات مشهور در دهم ماه رجب سال ۱۹۵ هجری به دنیا آمده‌اند، افزود: امام جواد (ع) ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای را دارا بوده و با توجه به اینکه در سن ۸ سالگی به امامت رسید از ائمه جوان به‌شمار می‌آید.

خاتمی ادامه داد: امام جواد (ع) معدن وفا است و امامی مهربان و وفادار نسبت به دوست و دشمن بود و آنحضرت یک پشتیبان معرفی کرده است که همواره می‌توان به آن تکیه کرد و آن پشتیبان توکل و اتکا به خداوند است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه امروز نیز دشمن با توصیه ها و فتنه های گوناگون در صدد ضربه زدن به انقلاب است و باید برای مقابله با دشمن هوشیار باشیم، گفت: شعار مرگ بر آمریکا مختص به ایران نیست. محکومیت فتنه‌های دشمن باید با قدرت و هم‌افزایی انجام شود.

خاتمی با اشاره به در پیش رو بودن ایام الله دهه فجر، افزود: دهه فجر یوم‌الله است و دشمن از این یوم‌الله خشنود نیست؛ از روز اولی که انقلاب به پیروزی رسید، دشمن به فتنه و دشمنی پرداخت. از همان زمان این انقلاب نه به شرق و نه به غرب تکیه کرد و همسو با اعتقادات و آرمان‌های اسلام بوده است و این مسئله دشمن را آزار می‌دهد.

وی ادامه داد: مردم در آن برهه از تاریخ، با ایمان راسخ دعوت ولی‌فقیه را اجابت کردند و با حضور پررنگ خود بزرگ‌ترین انقلاب را رقم زدند که ادامه‌دهنده راه پیامبر اکرم (ص) و با تکیه بر اسلام بود و در این راه شهدای بسیاری جان خود را تقدیم به انقلاب کردند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه نگهداری انقلاب سخت‌تر از ایجاد آن است، گفت: دشمن فتنه‌های گوناگونی را در پیش گرفته است و با روش‌های مختلف و دامن زدن به هر مسئله‌ای با اسلام مبارزه می‌کند.

خاتمی با تاکید بر اینکه دهه فجر امسال باید با اقتدار و حضور پرشور مردم برگزار شود، افزود: کسانی که وقایع و روزهای پیش از انقلاب را به یاد دارند باید به کسانی که در آن دوران نبودند و یا آن را به یاد ندارند، اتفاقات را بازگو کنند؛ باید بدانیم و بدانند که ما در کجا قرار داشتیم تا ارزش و اهمیت انقلاب را بهتر درک کنیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون بخش بزرگی از جمعیت کشور افرادی هستند که دوران پیش از انقلاب را ندیدند بنابراین باید به آنان گفته شود که پیش از انقلاب ما کجا بودیم و اکنون به کجا رسیده ایم، ادامه داد: از همان زمان پیروزی انقلاب اسلامی شرق و غرب از آن عصبانی بودند چون اتکایی به هیچکدام از قطب ها نداشت.

نمازگزاران زنجانی ظهر امروز در محکومیت اهانت به ساحت مقدس قرآن‌کریم، پس از اقامه نمازجمعه، تجمع کردند. نظیر این تجمع بعد از نماز جمعه در سایر نقاط استان زنجان نیز برگزار شد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

منبع: https://www.mehrnews.com/news/5693375/اهانت-به-قرآن-نشانگر-اوج-درماندگی-دشمنان-اسلام-است

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید