بهره برداری از 27 طرح عمرانی به مناسبت دهه فجر در تبریز

بهره برداری از 27 طرح عمرانی به مناسبت دهه فجر در تبریز

 

احمد مرادپور اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) :  شهردار تبریز گفت: همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۲۳ طرح عمرانی در این شهر بهره برداری و چهار طرح عمرانی کلنگ زنی می‌شود.

 

 یعقوب هوشیار،  در جمع خبرنگاران افزود: پل‌های روگذر میدان شهید فهمیده شامل پل روگذر پاسداران به ولی‌عصر و پل روگذر باغمیشه به پاسداران، هر کدام با حدود ۴۰۰ متر طول اجرا شده است و تقاطع غیرهمسطح رسالت دیزل آباد نیز یکی دیگر از این طرح ها است که به کارفرمایی شهرداری منطقه ۵ با تلاش شبانه روزی عوامل عمرانی و با رعایت تمامی تمهیدات زمستانی درحال اجرا است و طبق وعده سعی داریم تا ۲۲ بهمن ماه به مرحله بهر برداری برسانیم.

 

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: طرح اتصال اتوبان پاسداران به بلوار استاندارد نیز تا وعده مقرر شده که ۲۹ بهمن ماه است، آماده بهره برداری شود.

 

وی در ادامه از بهره برداری ۲ طرح ورزشی چمن مصنوعی ایثار و کجوار خبر داد و اظهار کرد: این طرح ها با رعایت تمام استاندادها جهت رفاه حال شهروندان و پر کردن اوقات فراغت جوانان آماده بهره برداری شده است.

 

هوشیار با اشاره به خرید ۷۵ دستگاه اتوبوس با اعتباری بالغ بر ۲۸۸ میلیارد تومان افزود: در راستای انسان محور کردن شهر تبریز و احیای بافت مرکزی شهر، چند پیاده راه از جمله پیاده‌راه کوچه ثبت، کوچه کرباسی، دالان میرزارضا و خیابان سجادیه شمالی به مناسبت دهه فجر آماده شده است.

 

شهردار تبریز همچنین از آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه عمرانی همزمان با دهه فجر امسال با ۱۲۷ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

 

وی با بیان اینکه توسعه و احداث بازارچه های محلی در نقاط مختلف شهر یکی از برنامه های شهرداری تبریز در سال آینده است، افزود: احداث و افزایش تعداد بازارچه‌های محلی یک نیاز مبرم برای شهر تبریز است و از این رو عملیات عمرانی احداث بازارچه میوه در شهرک یاغچیان با اعتبار اولیه ۴۷ میلیارد ریال همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر آغاز می‌شود.

 

شهردار تبریز اعلام کرد: عملیات عمرانی احداث پل عابر پیاده در مسیر جاده ائل گولی با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار یکی دیگر از طرح هایی است که در جهت تسهیل تردد عابران پیاده شروع می‌شود.

 

وی با تاکید بر اهمیت افزایش تولید آسفالت در کلانشهر تبریز برای افزایش کیفیت آسفالت معابر، خاطرنشان کرد: احداث کارخانه جدید آسفالت در غرب تبریز یکی از پروژه های حائز اهمیت مدیریت شهری در بحث عمرانی است که فعالیت عمرانی آن توسط سازمان عمران تبریز از دهه فجر آغاز می‌شود.

 

هوشیار با بیان اینکه شهرداری تبریز اهتمام ویژه‌ای برای مسیرگشایی و رفع ترافیک معابر شهری دارد، اعلام کرد: همزمان با تملک املاک واقع در مسیر، عملیات عمرانی مسیرگشایی شهید علیپور حدفاصل قره‌باغی ها تا خیابان حضرت امام (ره) با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه شروع می‌شود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید