کد خبر: 392120
۰
۰
نسخه چاپی

استاد حمید حسام از افتخارات ملی است

به گزارش اقتصادآینده نیوز محمدمهدی اسماعیلی ظهر جمعه در آئین نکوداشت چهره ماندگار انقلاب استاد حسام که در همدان برگزار شد، ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب، بیان کرد: در ایامی که رحمت الهی مجلس امروز را مزین کرده است، در بزرگداشت یکی از شخصیت‌های بزرگ فرهنگی کشورمان و دارالمومنین همدان هستم و بابت این موضوع خدای بزرگ را شاکرم که توفیق حضور در این محفل رو عنایت کرده است.

وی در ادامه، یاد و خاطر شهدای پر فضیلت انقلاب اسلامی را در آستانه دهه مبارک فجر و شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت، شهدای راه امنیت، شهدای راه دستاوردهای علمی و تمامی شهدای والامقام سپاه انصارالحسین (ع) را گرامی داشت و افزود: استاد حسام از افتخارات ملی ایران هستند، کارهای فاخری به نگارش در آوردند، شخصیت‌های بزرگی را نیز برابر چشمان مشتاق مردم عاشق ایثار و شهادت روایت کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کار بزرگی را استاد حسام انجام دادند؛ نکته‌ای که آقای مومنی نقل کردند از رهبر انقلاب که می‌فرمایند «در گوشه گوشه کشور عزیزمان هستند فرزانگانی یادگاران دفاع مقدس که حمید حسامی نبوده آنها را برای ما روایت کند»، گفت: همدان عزیز استان عاشق ایثار و شهادت پیشتاز در عرصه‌های مهم انقلاب اسلامی که فرزندان بزرگی رو برای نهضت امام مهیا و وارد صحنه کرده است.

اسماعیلی یادآور شد: امروز با افتخار، نام حمید حسام رو بر پیشانی خودش حک کرده؛ این شخصیت‌هایی که به ابتکار و قدرت قلم و بالاتر از آن قدرت قلم اخلاص آقای حمید حسام است. شخصیت‌هایی هستند که تمام عمرشان با عشق و علاقه به آرمان‌های انقلاب و امام طی شد، شهید والامقام شهید چیت سازیان، شهید والامقام خوش لفظ شهید والامقام سردار سلگی که در عملیات مرصاد باعث افتخار آفرینی نیروهای همدان شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: کسی که از روی برانکارد فرماندهی لشکر رو انجام می‌داد، داستان‌های فوق‌العاده زیبای هستند که امروز در اختیار جریان فرهنگی و هنری کشور است تا ده‌ها فیلم و سریال از آن بسازند و در معرض دید علاقه مندان قرار بدهند و این افتخار مبارک با اخلاص و قلم زیبا آفریده شده اند.

وی در این زمینه از حمید حسام، نویسنده همدانی نام برد و افزود: ما از حمید حسام به نمایندگی تجلیل به عمل می‌آوریم؛ امروز جای خالی شهید آوینی را در تصویر و مستند در حوزه نشر و کتاب احساس می‌کنیم و سردار حسام نیز پرچم شهید آوینی را برافراشته است.

اسماعیلی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب یکی از مهمترین نقاط را اه تمام به حفظ آثار دفاع مقدس دانست و افزود: نقل می‌کردند فرزند بزرگوار ایشان که شب‌ها حضرت آقا، خانواده جمع می‌کردند و از آثار دفاع مقدس قرائت می‌کنند، مقام معظم رهبری و با بها دادن و ارج نهادن شخصیت آنها را گرامی داشتند.

این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد: جریان سازی هایی که امروز صورت گرفته و محصولات آن را می بینیم، از کارهای بزرگ رهبر کبیر انقلاب است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نوشته های استاد حمید حسام در خصوص روایتگری زندگی همسران شهید و بانوان ایثارگر اشاره کرد و افزود: اگر حاج حسین همدانی کار حسینی کرد، همسرش و حمید حسام کار زینبی کردند و آن پیام بزرگ ایثار و شهادت را برای ما، جاماندگان به ماندگار گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب تمامی این آثار را با دقت و صفحه به صفحه مطالعه و تقدیر به عمل می‌آورند، افزود: رهبر انقلاب اسلامی امروز جهاد تبیین را فریضه می دانند و این مباحث، از همین جنس روایت ها آغاز میشود.

اسماعیلی گفت: روایت های پیشرفت، روایت روز های سختی که دشمن با پشتیبانی قدرت جهانی امنیت عمومی ما را صلب کرده بود؛ همه و همه باید در دستور کار قرار گیند.

این مسئول با بیان بیان اینکه ۳۰ دی ۱۳۶۵ که انبار نفت همدان بمباران شد و توده های سیاه ابر ناشی از این انبار نفت تا کیلومتر ها دیده میشد، نیرو ها درگیر عملیات کربلای۵ بودند؛ اظهار کرد: آن روزهای پر محنت، تبدیل به قدرت و عظمت شده است؛ جمهوری اسلامی به عنوان قدرت بالای منطقه دست بالا را در همه تحولات منطقه دارد.

وی با بیان اینکه شهید حاج حسین همدانی، شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانشان در سوریه و عراق رفتند و قدرت ایمان و مقاومت را به رخ جهانیان کشیدند، سنگرهای مقاومت را حفظ کردند، گفت: باید فرزندان امروز در جهاد تبیین ما این روایت ها را بشنوند.

حمید حسام ها باید تکثیر شوند و روایت کنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نوجوانان ما نیازمند این روایت ها هستند تا دشمن نتواند بذر ناامیدی را بکارد و با جنگ ترکیبی وارد کار شود؛ خاطرنشان کرد: دشمن در حال دشمنی است و ما باید با بصیرت در مقابل آن ایستادگی کنیم؛ حمید حسام ها باید تکثیر شوند و روایت کنند.

وی با بیان اینکه مقاومت، پیشرفت و دستاور های انقلاب اسلامی و نهضت اسلامی وارد دهه هفتم خودش می شود و ۶۰ ساله است چنانکه از مهر ۱۳۴۱ ایام فاطمیه آغاز شده است و با نام فاطمه الزهرا (س) شروع شده و با نام حسین بن علی تدوام پیدا کرده است، گفت: این مسیر، انشاالله به دوره طلایی ظهور و مهدوی متصل می شود و امروز بنده، از حضور خود در این مراسم خرسندم و ادای دین ولو بسیار کم به مقام شامخ راویان سربلندی ایران اسلامی انجام می دهم.

اسماعیلی با بیان اینکه سردار حاج حمید حسام که افتخار ما همدانی ها است، گفت: روایت های بکری که توسط دانش آموختگان استاد حسام به نسل بعدی برسد نیز برای ما مایه افتخار است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید