کد خبر: 392154
۰
۰
نسخه چاپی

احصای شاخص‌های محرومیت‌زدایی شیراز با استفاده از ظرفیت معتمدین، مشاورین و شهرداران مناطق

شهردار شیراز گفت: شاخص‌های محرومیت‌زدایی با استفاده از نظرات علمی معتمدین، مشاورین و شهرداران مناطق احصا و عملیات اجرایی آن با تأیید شورای اسلامی شهر آغاز شد.

احصای شاخص‌های محرومیت‌زدایی شیراز با استفاده از ظرفیت معتمدین، مشاورین و شهرداران مناطق

به گزارش اقتصاد آینده به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در جلسه قرارگاه محرومیت‌زدایی به مطالعات و ‌‌بررسی‌هایی که در راستای محرومیت‌زدایی انجام‌شده، پرداخت و گفت: شاخص‌های محرومیت‌زدایی با استفاده از نظرات علمی معتمدین، مشاورین و شهرداران مناطق احصا و با تأیید شورای اسلامی شهر در گام‌ نخست، عملیات اجرایی ۷۷ پروژه در ۴۰محله به ارزش ۵۱۰ میلیارد تومان آغاز شد.

او‌ بیان کرد: در نیمه نخست سال آینده باید پروژه‌های محرومیت‌زدایی به اتمام برسد که با تخصیص ۱۰۰درصد هیچ بهانه‌ای برای تأخیر در کار وجود ندارد.

اسدی با بیان اینکه در آستانه دهه فجر هستیم، افزود: شهرداری شیراز در طول دهه فجر شاهد افتتاح و کلنگ‌زنی‌های متعددی خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز با اشاره به عملیات محرومیت‌زدایی باهدف رفع محرومیت از محلات اظهار کرد: حل این موضوع از طريق کارگروهی و عملیاتی اهمیت بسزایی دارد‌.

مهدی طاهری با بیان اینکه موضوعی که به نام سند محرومیت در شهر مهم بوده و مراسم تمام شدن آن برگزار خواهد شد، افزود: باید این شهر در مسأله محرومیت‌زدایی پیشگام شده و به‌ عنوان شاخص عمل کند‌.

او با اشاره به اینکه قرارگاه دو رکن اصلی؛ اصلاح و عملیات دارد، گفت: اگر از اسم قرارگاه استفاده می‌کنیم، باید هر دو رکن رعایت شود؛ همانند کاری که در این سند انجام می‌گیرد.

فرمانده سپاه فجر فارس نیز گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در موضوع خدمت‌رسانی در همه عرصه‌ها پای کار می‌آید.

سردار سرتیپ یدالله بوعلی اظهار کرد: شهرداری‌ها هم به‌طور مشخص وظایف متعدد شهری را به‌عهده داشته و خدمات را به مردم ارائه می‌دهند و اگر شهرداری نیاز به کمک برای خدمت به مردم داشته باشد، سپاه با بهره‌گیری از ظرفیت مردمی در صحنه حضور دارد.

او بیان کرد: اگر قرارگاهی به ریاست استاندار و یا فرماندار تشکیل می‌شود، دلیل آن این است که از سایر ظرفیت‌ها باید استفاده شود و نباید منجر به حاشیه رفتن دستگاه ذی‌ربط شود‌.

به گفته این مقام ارشد در سپاه فجر فارس؛ هرکجا بنا هست از ظرفیت قرارگاه استفاده شود، باید منجر به تقویت دستگاه متولی شود‌.

سردار بوعلی با تقدیر از رویکرد مناسب شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز در توجه به مسائل خرد و کلان اشاره و بیان کرد: توجه به مسائل و پروژه‌های خرد و کوچک همراه با پروژه‌های کلان، به ساماندهی شهر کمک می‌کند.

رئیس کمیته ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت از مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز نیز اظهار کرد: اشتغال زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست در سند جامع محلات شهر شیراز در اولویت قرار دارد.

سیده مریم حسینی با بیان اینکه باید نیازهای جدی در شهر را احصا کنیم، گفت: نباید شهر را فقط ازنظر سخت‌افزاری نگاه کنیم، بلکه باید از لحاظ زیرساختی درتمام ابعاد برای گسترش مدنظر قرار دهیم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید