روز مزرعه انتقال یافته های تحقیقاتی و دستاوردهای "استفاده از پسماندها در تغذیه دام سبک" در شهرستان اصفهان برگزار گردید

روز مزرعه انتقال یافته های تحقیقاتی و دستاوردهای  "استفاده از پسماندها در تغذیه دام سبک" در شهرستان اصفهان برگزار گردید

به گزارش اقتصاد آینده ; مرکز جهاد کشاورزی جی و قهاب: 
برنامه روز مزرعه و انتقال یافته های تحقیقاتی با عنوان” استفاده از پسماندها در تغذیه دام سبک” راس ساعت ۸:۳۰ صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۵ با هماهنگی و برنامه ریزی رئیس اداره ترویج و آموزش شهرستان و سرپرست دام شهرستان و همکاری مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان و به همت مرکز جهاد کشاورزی جی و قهاب در محل دامداری آقای لطیفی - منطقه خوراسگان برگزار گردید .
 در این کارگاه اموزشی که با حضور مربیان کلاس آقایان دکتر رفیعی و دکتر اسماعیلخانی محققین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان و خانم مهندس ولیخانی کارشناس اداره ترویج و آموزش شهرستان اصفهان، خانم مهندس سعیدی کارشناس مرکز جهاد کشاورزی جی و قهاب، جمع کثیری از دامداران منطقه و اعضای شرکت تعاونی گوسفند داران اصفهان برگزار گردید در ابتدا آقای دکتر رفیعی مطالبی در خصوص تعریف پسماندها،معرفی پسماندهایی مانندبرنج، ضایعات نانوایی، پوسته پسته، آردک برنج، کاه، فرآوری زل مرغ، استفاده از بلوط و……. به بهره برداران مطالب مبسوطی را ارائه نمودند.
 سپس در ادامه کارگاه آقای دکتر اسماعیلخانی، رفع همخون شدن دام ها از طریق  اصلاح نژاد،قوچ گردانی،استفاده از یونجه،مکمل ها، ویتامین ها و مواد معدنی در تغذیه گوسفندان مطالب ارزنده ای به حضار ارائه نمودند.
 در پایان فراگیران کارگاه از دامداری مزبور بازدید نمودند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید