کد خبر: 392174
۰
۰
نسخه چاپی

75واحد گلخانه ای در یک روستا در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: روستاي بزميان از روستاهاي تحت پوشش مركز جهاد كشاورزي شهر سيدان در مرودشت با دارا بودن 75واحد گلخانه که عمدتا توسط بانوان اداره می شود، نقش به سزایی در تامین نشا در شهرستان برعهده دارد.

75واحد گلخانه ای در یک روستا در مرودشت

به گزارش اقتصاد آینده به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه گلخانه های مذکور در اندازه هاي 50 تا 3000 متري هستند ، اظهار کرد: 63 واحد از این گلخانه ها کوچک مقیاس خانگی  و مابقی بزرگ مقیاس هستند و در مجموع حدود دوهکتار ( 20 هزار مترمربع) مساحت دارند.
او بیان کرد: در گلخانه های مذکور بیش از 250نفر از روستاییان که اکثرا بانوان هستند به صورت دائم و موقت مشغول به فعالیت هستند.
امیریان با بیان اینکه سالانه  بیش از  24میلیون نشا در چهار نوبت در این گلخانه ها تولید می شود، تصریح کرد: نشا های تولیدی عمدتا گوجه فرنگی هستند و به ندرت نشا فلفل، بادمجان و سایرجالیزی ها نیز تولیدمی شود.
این مقام مسئول بیان کرد: نشاء توليدي توسط بانوان  شاغل در اين بخش از لحاظ سلامت و كيفيت جايگاه ويژه اي بين خريدارن دارد و علاوه بر تامین بخشی از نیازشهرستان به شهرستان و استان های همجوار نیز ارسال می شود.
امیریان با اشاره به اینکه هر چهل روز یک بار در این گلخانه ها نشا کاری  می شود، ابراز کرد: عمدتا درفصل بهار و تابستان و گاها درفصل پاییز و زمستان نیز نشا کاری انجام می شود.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرودشت، بازدهی بالا درفضای کم، اشتغال روستاییان و تولید نشا با کیفیت را از مزایای این گلخانه ها برشمرد.
امیریان با اذعان به اینکه در فصل کشت جدید همه گلخانه ها برای ازسرگیری فعالیت خود به تامین نقدینگی نیاز دارند، افزود: تسهيل در اعطاي تسهیلات به صاحبان اين واحدها موجب رونق بخشي به فعاليت اين گلخانه ها و اشتغال زنان و روستاییان خواهد شد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید