افزایش ۴۳ درصدی مستمری صندوق بیمه روستاییان

افزایش ۴۳ درصدی مستمری صندوق بیمه روستاییان

 

 احمد مرادپور اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از افزایش ۴۳ درصدی میزان حقوق مستمری مشمولان تحت پوشش این صندوق خبر داد.

 

محمد نظری در گفتگوی خبری  با اصحاب رسانه ضمن اشاره به امار یک ساله افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، گفت: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۶۶ هزار نفر تحت پوشش خدمات بیمه ای این مجموعه هستند که این امار نسبت به سال گذشته رشد ده درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد افراد تحت احکام مستمری زیر نظر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بالغ بر ۲۸ هزار خانوار است، گفت: با توجه به اینکه در یک سال گذشته ۳ هزار خانوار به تعداد مستمری اضافه شده است، رقم امسال نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه بیمه از کار افتادگی با نظارت کمیسیون پزشکی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و تامین اجتماعی صادر می شود، افزود: هم اکنون هزار و ۱۵ نفر با توانایی جسمی کم از مشمولان این بیمه هستند و از خدمات بیمه از کار افتادگی بهره می برند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اضافه کرد: بالغ بر ۱۳هزار و ۱۳۰ نفر در آذربایجان شرقی بیمه بازنشستگی با ۱۵ سال سابقه و بیشتر دریافت می کنند.

وی به افزایش میزان حقوق مستمری مشمولان این طرح اشاره کرد و گفت: با تصویب مصوبه هیئت امنا صندوق ها در کشور در خصوص افزایش میزان مستمری، این حقوق از این پس ۴۳ درصد افزایش خواهد داشت و افرادی که تا پایان سال ۱۴۰۰ تحت پوشش بوده اند، مشمول این افزایش نرخ هستند.

نظری به اعطای تسهیلات کم بهره با همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران اشاره کرد و گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان با همکاری این بانک در نظر دارد تسهیلاتی با کارمزد ۲ درصد بدون ضمانت و ۳۶ ماهه به افراد تحت حمایت مجموعه ارائه کند که میزان این تسهیلات رقمی معادل ۳ تا ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و ۲۵۰۰ فقره  ارائه می شود که تاکنون ۱۲۰۰ نفر استقبال کرده اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان با اشاره به نام نویسی شاغلین فصلی ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، تمامین شاغلین فصلی خانم و اقا با رنج سنی ۱۸ تا ۱۵ سال شهری و روستایی، افزود: افرادی که فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند با ارائه گواهی معتبر از سازمان فنی و حرفه ای و یا تاییده از اتحادیه مرتبط با شغل خود می‌ توانند ثبت نام کنند.

وی به دیگر مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اشاره کرد و ادامه داد: دریافت انواع مستمری ماهانه سالمندی، از کار افتادگی کلی و فوتی، نام نویسی در کارگزاری های معتبر صندوق، امکان عضویت مستقل هر کدام از اعضای خانواده های مشمول در صندوق با رعایت شرط سنی از خدمات این مجموعه است.

نظری با اشاره به شروع اصلاح ساختار موسسه کارگزاری صندوق ها در راستای چابک سازی دولت و افزایش نظارت بر فعالیت این مجموعه ها توسط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، گفت: این مجمعه به عنوان بخش مدیریتی نقش نظارتی دارد و خط مقدم خدمت رسانی به مردم شبکه کارگزاران مردم نهاد و خصوصی هستند و باید نحوه ارائه خدمات توسط شعب نظارت داشت.

 وی با بیان اینکه ۱۰۴ کارگزاری در استان مشغول به ارائه خدمات برای کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند، افزود: طبق ابلاغ ۴۹ درصد از این تعداد نیاز به اصلاح روند فعالیت دارند، در همین راستا به ۳۶ نفر تذکر برای تغییر رویه داده شده است و ۱۵ کارگزاری حذف یا ادغام خواهد شد.

وی اضافه کرد: کارگزاری ها و یا نفرات شاغل در این مجموعه ها نباید هیچ وجهی از بابت ارائه خدمات به مراجعه کنندگان دریافت کنند چراکه خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هیچ هزینه برای بیمه شدگان ندارد.

وی افزود:  در راستای کاهش تخلفات و برخی سواستفاده ها که در قالب وجه نقد برای خدمات بوده، نظارت را اغاز کرده ایم و اگر مراجعه کننده شاهد انجام تخلف شد با تماس تلفنی شماره ۳۵۵۵۸۸۰۹ و یا مراجعه وب سایت http://roostaa.ir، گزارش خود را ثبت کند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید