کد خبر: 392800
۰
۰
نسخه چاپی

دانشگاه جندی‌شاپور دزفول ۱۸.۵ میلیارد تومان کسری بودجه دارد

به گزارش اقتصادآینده نیوز مهدی بدیعی ظهر امروز سه شنبه در آئین تکریم رؤسای ادوار مختلف دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول و معارفه خود به عنوان رئیس این دانشگاه که در تالار اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: الگو و نقشه راه دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور، احیای شهر دانشگاهی جندی‌شاپور به عنوان یک الگوی موفق ایرانی اسلامی است.

وی با اشاره به اخذ مجوز مرکز فناوری و نوآوری دانشگاه جندی‌شاپور دزفول، افزود: مجوز مرکز رشد این دانشگاه در آینده نزدیک اخذ می‌شود.

بدیعی عنوان کرد: با پیگیری مسئولان شهری و با عنایت وزیر علوم نیز مجوز احداث پردیس فناوری دانشگاه جندی‌شاپور دزفول بزودی ابلاغ خواهد شد.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول با اشاره به وجود ۳ مرکز پژوهشی در این دانشگاه، گفت: مرکز پژوهشی تخصصی جندی‌شاپور، مرکز پژوهشی آب، انرژی، محیط زیست و مرکز نانو فناوری در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

بدیعی بیان کرد: عقد یک تفاهم‌نامه با میراث فرهنگی در دستور کار است که بر اساس آن مقرر شده مطالعات ۶۷ تپه اطراف جندی‌شاپور باستان به منظور ثبت میراثی این تپه‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه احداث ساختمان مرکز مشاوره دانشگاه در مرحله طراحی و مشاوره قرار دارد، افزود: ساخت یک سالن چندمنظوره برای دانشجویان دختر به زودی آغاز می‌شود. همچنین احداث پروژه میدان مرکزی دانشگاه با اعتبار چهار میلیارد تومان که از سوی وزیر علوم اختصاص یافته در روز جاری آغاز شد.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول بیان کرد: با وجود وقفه‌های متعدد در تخصیص‌های احداث بنا، پس از پیگیری‌ها و رفت و آمدهای مکرر به سازمان برنامه و بودجه نیز پنج میلیارد تومان اعتبار برای احداث و تکمیل دانشکده مکانیک و کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه جندی‌شاپور دزفول اختصاص یافت و ضمن اینکه طراحی و مشاوره پروژه کتابخانه و مرکز اسناد انجام شده و این طرح در مرحله مناقصه است.

بدیعی با اشاره به کسری ۱۸.۵ میلیارد تومانی دانشگاه جندی‌شاپور دزفول، گفت: سهم این دانشگاه از تخصیص سفرهای ریاست جمهوری صفر بوده است.

وی، نداشتن خانه سازمانی برای اعضای هیئت علمی جوان دانشگاه و نبود امکانات اولیه برای اجرایی کردن ایده‌ها را از جمله چالش‌ها و مشکلات این دانشگاه عنوان کرد و گفت: امیدوار هستیم وزارت علوم با ارائه ابزار کافی و اعتبارات مورد نیاز ما را همچون همیشه برای پیشبرد امور و پیشرفت روز افزون دانشگاه یاری کند.

دزفول یک شهر دانشگاهی است

امام جمعه دزفول در این آئین اظهار کرد: آنچه در این ۴۴ سال انقلاب اسلامی ایران را نگه داشته تکیه و توکل بر خدا بوده و به همین دلیل است که دشمن نمی‌تواند با محاسبات مادی این مسائل را درک کرده و به اهداف شوم خود برسد.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در ادامه سیر تحول دانشگاه جندی‌شاپور دزفول را یک سیر بسیار سریع و پرشتاب برشمرد و افزود: این امر شایسته تقدیر بوده و مرهون تلاش‌های رؤسای ادوار مختلف این دانشگاه است اما قطعاً تا رسیدن به نقطه نهایی راه زیادی باقی مانده است.

وی، دزفول را یک شهر دانشگاهی برشمرد و تصریح کرد: این شهرستان دارای یک پیشینه عالم پرور بوده و فقها و عارفان زیادی را تحویل جامعه بشریت داده است.اکنون نیز دزفول از سیر تحول حوزه علمیه برخوردار است.

امام جمعه دزفول با اشاره به شتاب و سیر علمی در دزفول و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پیشرفت علمی، عنوان کرد: علم و دانش مقوله‌ای است که اگر بشریت آن را کنار بگذارد رو به انحطاط می‌رود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی ادامه داد: این سرزمین، دانشگاه و استعدادهای این منطقه و دیار می‌توانند زمینه رشدی برای بشریت و انسانیت باشند. باید بتوانیم با رشد معنوی، الهی و تولید علم زمینه کمال انسانی را فراهم کنیم تا بشر به رشد و تکامل واقعی برسد.

دانشگاه‌ها به دنبال اجرایی کردن اهداف عالی نظام باشند

حجت الاسلام مهدی زارع، نماینده ولی فقیه در دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول در این آئین گفت: مشخصه دولت آیت الله رئیسی اقدامات جهادی است که این امر می‌تواند ما را به روزهای روشن امیدوارتر کند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه دانشگاه مبدا تحولات است، افزود: خیلی از مشکلات و موانع باید به دست دانشگاهیان برطرف شود؛ بنابراین سهم این مجموعه‌ها باید بیشتر از سایر مجموعه‌ها باشد اما به دلایل مختلف چنین نقشی ایفا نشده است.

حجت الاسلام زارع با هشدار نسبت به تأخیر در سن ازدواج، تجرد جوانان و کاهش فرزند آوری، گفت: باید در وزارت علوم اندیشه‌ای برای رفع این معضل نگران کننده در نظر گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول با بیان اینکه امام راحل با انقلاب به دنبال تحول بود، تصریح کرد: دانشگاه‌های ما فاصله زیادی تا رسیدن به اهداف سند تحول اسلامی و اهداف بیانیه گام دوم انقلاب دارند که امیدوار هستیم تلاش‌های وزیر علوم در این راستا نتیجه بخش باشد و بتوانیم با همکاری دانشگاهیان به اهداف عالی نظام و انقلاب دست یابیم.

حجت الاسلام زارع ضمن قدردانی از زحمات تمام رؤسای پیشین دانشگاه جندی‌شاپور برای رئیس جدید این دانشگاه آرزوی توفیق روزافزون و موفقیت کرد.

حضور ۳ هزار دانشجو در جندی‌شاپور دزفول

محمدرضا عصاری، رئیس پیشین دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور در این آئین اظهار کرد: اگر دانشگاه جندی‌شاپور به این مرحله از رشد و پیشرفت دست یافته نتیجه زحمات مدیران در ادوار مختلف این دانشگاه است.

وی با اشاره حضور بیش از سه هزار روزه خود در این دانشگاه افزود: در سال ۱۳۹۲ بودجه دانشگاه در حوزه جاری، تملک و غیره ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود اما این بودجه در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۹۹ میلیارد تومان رسید که این اصلاح وضعیت بودجه نقطه قوتی برای حرکت رو به رشد دانشگاه به شمار می‌رود.

رئیس پیشین دانشگاه جندی‌شاپور دزفول در ادامه تثبیت زمین‌های تملک شده دانشگاه، احداث ساختمان مرکزی و آمفی‌تئاتر، افزایش رشته‌های دانشگاه، برگزاری ۲ کنگره جندی‌شاپور باستان با حضور مسئولان عالی کشوری و اخذ مصوبه قدمت ۱۷۵۰ سال برای دانشگاه باستانی جندی‌شاپور از سوی سازمان یونسکو، افتتاح دانشکده معماری و تکمیل و تجهیز دانشکده برق و عمران را از جمله اقدامات انجام شده در دوران مدیریت خود عنوان کرد و افزود: در سال ۱۳۹۲ تعداد دانشجویان دانشگاه یک هزار و ۲۵۸ نفر بود اما در سال ۱۴۰۰ این تعداد به بالای سه هزار دانشجو رسید در حالی که سایر دانشگاه‌ها با کاهش و یا ثابت ماندن آمار دانشجویان مواجه بودند.

عصاری با بیان اینکه افتتاح مرکز نوآوری و شکوفایی دانشگاه یکی از رویکردهای دانشگاه برای ورود به عرصه نوآوری و فناوری بود، گفت: در جریان درگیری‌های تابلوی ورودی شهر با شهر مجاور ۷.۵ میلیارد تومان خسارت به این دانشگاه وارد شد که با همت همه عوامل دانشگاه و مسئولان این خسارات برطرف و دانشگاه در کمترین زمان آماده حضور دانشجویان شد.

وی در ادامه افتتاح آزمایشگاه مرکزی، تکمیل پارکینگ‌ها، بازسازی زمین چمن، تکمیل خوابگاه دخترانه برای حضور ۶۰۰ دانشجوی دختر و توسعه سرانه فضای سبز دانشگاه از ۱۶ متر به ۲۸ متر مربع را از دیگر اقدامات انجام شده در دوران ریاست خود برشمرد و تصریح کرد: در سال ۹۲ مجموع فضای عمرانی دانشگاه ۲۳ هزار و ۱۴۶ متر مربع بود که این فضا در پایان سال ۱۴۰۰ به ۵۵ هزار و ۶۱۲ متر افزایش یافت و با این اقدام هویت بسیاری از بخش‌های دانشگاه جدا شد.

رئیس پیشین دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول یادآور شد: این دانشگاه در طول فعالیت خود فاقد هرگونه طرح ملی توسط سازمان برنامه و بودجه بود اما در سال ۱۳۹۸ برای اولین بار و در سال ۱۴۰۰ دومین اعتبار ملی برای پروژه کتابخانه دانشگاه اخذ و دولت متعهد به تکمیل این مجموعه‌ها شد.

به گزارش مهر، در پایان این مراسم از زحمات محمدرضا عصاری رئیس پیشین دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول و دیگر رؤسای ادوار مختلف این دانشگاه تجلیل شد.

مهدی بدیعی از اردیبهشت امسال به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول معرفی شد. وی در آبان ماه نیز در ابلاغی از سوی محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، به مدت چهار سال به سمت ریاست دانشگاه جندی‌شاپور دزفول منصوب شد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید