انقلاب اسلامی روحیه خودباوری را به ملت تزریق کرد

انقلاب اسلامی روحیه خودباوری را به ملت تزریق کرد

 

احمد مرادپور اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که انقلاب اسلامی یک انقلاب مهم و اثرگذار بوده است، گفت: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بسیار ارزشمندی در حوزه‌های مختلف داشته و روحیه خودباوری را به ملت ایران تزریق کرد.

 

امیر دریادار دوم رضا عباسی، در گفت‌وگو با خبرنگاران  با تاکید بر این‌که پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تفاوت‌های بنیادینی با تغییرات رخ داده در سایر حکومت‌ها دارد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از آیات و کلام خداوند بوده که با رهبری و مدیریت امام راحل و همچنین با اراده قاطبه ملت به پیروزی رسید که این عوامل از جمله تفاوت‌های بنیادین انقلاب اسلامی با تغییرات رخ داده در سایر حکومت‌ها است.

 

وی با تاکید بر این‌که ملت بزرگوار ایران باور داشتند که قرآن و مرجعیت، مسیری است که می‌تواند کشور را به سمت تعالی و بالندگی سوق دهد، ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران قابل قیاس با تغییرات رخ داده در سایر حکومت‌ها نیست، چراکه تغییرات سایر حکومت‌ها بر اساس قدرت طلبی بوده و چون بر محور کلام الهی و باورهای دینی نبوده، از این رو قاطبه این تغییرات با شکست مواجه شده و یا در مسیر دچار خسران شده است.

 

وی با تاکید بر این‌که بعد از گذشت ۴۴ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، در بخش‌های مختلف کشور به دستاوردهای ارزشمندی رسیده‌ایم، یادآور شد: ۴۴ سال بعد از پیروزی انقلاب قابل قیاس با دوران قبل از آن نبوده و یک نمونه از محورهای این دستاوردها عرصه دفاع مقدس است که در آن دوران ثابت کردیم می‌توان با مقاومت و ایستادگی در مقابل نظام سلطه، به بالندگی و تعالی رسید.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با تاکید بر این‌که شعار انقلاب اسلامی ایران نیز بر همین مبنا بوده که می‌توانیم مستقل عمل کرده و روی پای خود بایستیم، خاطرنشان کرد: نزدیک ۳۰۰۰ روز نبرد در دوران دفاع مقدس، دستاوردهای بزرگی را نصیبمان کرد که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی بوده است، چراکه انقلاب اسلامی روحیه خودباوری را در وجود ملت زنده کرده و دفاع مقدس نیز آن را بیمه کرد.

 

وی با تاکید بر این‌که انقلاب اسلامی با درهم شکستن هیمنه ۲۵۰۰ ساله حکومت سلطنتی، خودباوری را به ارمغان آورد که با اتکا به آن در دفاع مقدس نیز هیمنه دشمنان را شکستیم، افزود: در دفاع مقدس ثابت کردیم که می‌توانیم در مقابل نظام سلطه و زورگویان عالم بایستیم و مردانه بجنگیم و دفاع مقدس یکی از دستاوردهای بزرگ و تابلوی افتخارات ما است.

 

وی با بیان این‌که در طول انقلاب اسلامی و با رشادت رزمندگان، حتی وجبی از خاک کشورمان به دست بیگانگان نیفتاد، خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی همین موضوع است، در حالی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در جریان جنگ‌ها یا معاهدات ننگین، بخش‌های مختلفی از خاک کشورمان جدا شده است، اما بعد از انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس علی رغم تمامی مشکلات، در مقابل دشمنان ایستادیم و پیروز میدان شدیم.

 

امیر عباسی با تاکید بر این‌که بعد از هشت سال دفاع مقدس، با وجود این‌که تمامی رسانه‌ها و جریان‌ها در دستان نظام سلطه بود، حقانیت خود را در سازمان‌ها و مراجع بین المللی ثابت کردیم، اظهار کرد: ثابت کردیم که از کشور و امنیت‌مان دفاع کرده و خداوند را شاکریم که به برکت خون هزاران هزار شهید و جانبازان و ایستادگی مردم، از این آزمون سخت الهی روسفید بیرون آمدیم.

 

وی با بیان این‌که عرصه‌های مختلف دفاع مقدس می‌تواند برای جوانان ما الگو باشد، خاطرنشان کرد: حضرت آقا در فرمایشاتی تاکید کرده‌اند که جوانانی در دفاع مقدس ظهور کردند که انسان معمولی بودند و در حقیقت دفاع مقدس عرصه ظهور این جوانان شد؛ جوانانی چون شهید باکری‌ها که تا به آن زمان شناخته نشده بودند، اما دفاع مقدس و سختی‌های آن، شخصیت‌ این جوانان را نمایان کرد.

 

وی با تاکید بر این‌که بعد از دفاع مقدس، دستاوردهای خود را به صحنه‌های مختلف کشور، به ویژه بخش علمی کشور آوردیم، یادآور شد: در حوزه علمی پیشرفت‌های بسیاری داریم که جدیدترین نمونه آن تولید واکسن کرونا به دست پژوهشگران ایرانی است، چراکه کشور ما با توجه به سختی‌هایی که متحمل شده و دستاوردهایی که داشت، می‌دانست که در عرصه‌های مختلف توان کسب موفقیت را دارد و بر این اساس اقدام به تولید واکسن کرونا کرد و یا در حوزه‌های مختلف مثل انرژی هسته‌ای صلح آمیز، ساخت سامانه‌های موشکی و.. دستاوردهای بسیاری داشته است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: روزی که دفاع مقدس شروع شد، نگران تامین سیم خاردار و فشنگ کالیبر کوچک بودیم، اما امروز دنیا توانمندی‌های ما را پذیرفته است و کسانی که تا دیروز سیستم‌های موشکی و پهپادی ما را باور نکرده و به سخره می‌گرفتند، امروز معترف به دستاوردهای ما هستند، اما همچنان از جنگ رسانه‌ای دست برنداشته و هجمه‌های مختلفی را علیه کشورمان به کار می‌گیرند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید