کد خبر: 393051
۰
۰
نسخه چاپی

رونق تولید قزل آلا در استخر‌های دو منظوره پرورش ماهی سپیدان

مدیر جهادکشاورزی سپیدان از رونق تولید ماهی قزل آلا در استخر‌های دو منظوره پرورش ماهی در این شهرستان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان؛ شهاب الدین صالحی با بیان این که استخر پرورش ماهی از نظر کاربردی به استخر‌های اختصاصی و دو منظوره کشاورزی و پرورش ماهی تقسیم می‌شود، گفت: در سپیدان ۱۰۶ واحد آبزی‌پروری وجود دارد که ۸۰ واحد از این واحد‌ها دو منظوره هستند.
او افزود: در شهرستان سپیدان حدود ۲۰۰ استخر دو منظوره کشاورزی شناسایی شده که از این تعداد ۸۰ استخر فعال است.
مدیر جهادکشاورزی سپیدان گفت: امسال چهارصد و ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در استخر‌های دومنظوره رها سازی شده که پیش بینی می‌شود حدود ۲۰۰ تن ماهی قزل آلا از این استخر‌ها صید شود.
صالحی افزود: با همکاری شیلات استان امسال ۲۰ استخر دو منظوره در شهرستان راه اندازی شد و قصد داریم تعداد ۳۰ استخر دیگر را در سال آینده راه اندازی کنیم.
وی با بیان این که استخر‌های دو منظوره برای کشاورزی احداث شده و در آن به پرورش ماهی پرداخته می‌شود، گفت: در این استخر‌ها آب خروجی از سیستم پرورش آبزی وارد بخش کشاورزی می‌شود.
صالحی اظهار کرد، هدف از این کار استفاده بهینه از آب کشاورزی، غنی کردن آب کشاورزی توسط ماهیان سردآبی و تولید و پرورش آن در استخر‌ها می باشد.
مدیرجهاد کشاورزی تأکید کرد: ۳۰۰ بهره بردار در حوزه آبزی پروری به طور ثابت فعال هستند که در فصل صید این اشتغال ۲ برابر می‌شود.
او افزود: ۵۰ درصد تولید ماهی سردآبی استان به سپیدان اختصاص دارد.
صالحی با بیان این که ماهی قزل آلا از پرفروش‌ترین و پرمصرف‌ترین گونه‌های پرورشی است، گفت: تولیدات این شهرستان به استان‌های فارس، تهران، اصفهان و استان‌های همجوار ارسال می‌ شود.
 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید