کد خبر: 398972
۰
۰
نسخه چاپی

بلاتکلیفی اسناد ۵هزار ودیعه گذار حج تمتع در استان سمنان

خلیل دلپاک در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در روزهای اخیر که فعالیت ثبت نام حج تمتع در سطح استان سمنان به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود عدم استقبال ودیعه گذاران ثبت نامی منتهی به سال ۸۵ بحث برانگیز شده است، تاکید کرد: تعیین تکلیف اسناد این گروه الزامی است.

وی افزود: بر اساس آمار بانک ملی استان سمنان چهار هزار و ۶۶۶ ودیعه حج تمتع در استان تا پایان سال ۱۳۸۵ وجود دارد که علی رغم پیگیری‌ها و فراخوان‌های مکرر، این دسته از متقاضیان تا کنون اقدامی در خصوص تعیین تکلیف اسناد خود نکرده‌اند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه از جمع دارندگان اسناد ودیعه تا پایان سال ۱۳۸۵ فقط یک هزار و ۲۰۰ ودیعه در سامانه فراخوان برای اعزام ثبت و اعلام آمادگی کرده است، تاکید داشت: از این تعداد تنها ۳۳۹ نفر در کاروان‌های حج ۱۴۰۲ استان سمنان جذب شدند.

دلپاک با بیان اینکه برابر سوابق موجود، به طور میانگین، حداقل چهار مرتبه برای اسناد منتهی به سال ۱۳۸۵ فراخوان اعلام شده و کماکان استقبال این گروه از متقاضیان به نسبت آمار سال ۱۳۸۶ بسیار ضعیف‌تر است، گفت: آمار ۹۰۵۱ نفری ودیعه گذاران سال ۱۳۸۶، استقبال و اشتیاق بیشتری به اعزام داشته و در چند فراخوان به صورت چشم گیر استقبال داشتند.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از متقاضیان منتهی به سال ۱۳۸۵ کمتر از ۵۵ سال سن داشته و ۱۰ درصد از این جمعیت، دارای سن بالای ۸۰ سال هستند که احتمال وجود متقاضیان فوت شده نیز در این جمع محتمل خواهد بود، تاکید داشت: به نظر می‌رسد ایجاد مهلت و فرصت انتخاب برای ثبت نام این گروه از متقاضیان در حج سال ۱۴۰۳، از عدالت اعزام به دور باشد و چه بسا که این موضوع به عنوان نوعی امتیاز در جمع متقاضیان منتهی به سال ۱۳۸۵ تلقی شده و همه ساله حق انتخاب کاروان‌های بهتر به این قشر اختصاص یافته است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید