آمادگی امدادی جمعیت هلال احمر استان در هر زمینه ای در سطح بسیار بالا قرار دارد

آمادگی امدادی جمعیت هلال احمر استان در هر زمینه ای در سطح بسیار بالا قرار دارد

احمد مرادپور اقتصاد آینده آذربایجان شرقی ) : مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: هلال احمر آذربایجان شرقی در درآمد زایی جزء سه استان برتر کشور می باشد و در زمینه ذخایر استانی رتبه اول کشور است که می توان گفت غنی ترین استان کشور است.

 

 حمید منجم، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در گفتگوی خبری با خبرنگاران استان ، ابتدا در خصوص آمادگی های این مجموعه در برابر بحران های استانی گفت: مجموعه هلال احمر ارگان یا سازمان دولتی نیست بلکه یک جمعیت است که در کنار هم جمع شدند تا در زمان وقوع بحران ها به کمک مردم بیایند.

همیشه آرزو داریم که هیچ اتفاقی نیافتد تا اقدامات این مجموعه دیده شود و به جای آن در بحث های بشر دوستانه و کمک های مردمی و شادی ها در کنار مردم باشیم اما در کنار همه این اتفاقات هلال احمر هر لحظه آمادگی دارد و  همواره در سیل، زلزله، مخاطرات زیست محیطی و تصادفات و .... همیشه حضور دارد.

وی در ادامه افزود: یکی از بزرگ ترین جمعیت های هلال احمر کشور در حال حاضر مربوط به استان آذربایجان شرقی است و آمادگی امدادی جمعیت هلال احمر استان در هر زمینه ای در سطح بسیار بالا قرار دارد. البته تلاش می کنیم مردم را از دگر امدادی به سمت خود امدادی سوق دهیم و هر خانواده یک امدادگر باشد و با اصول اولیه آشنا کنیم.

منجم با بیان اینکه دومین هدف این مجموعه تربیت نیروهای متخصص در حوزه های مختلف است، خاطر نشان کرد: متاسفانه تجهیزات هلال احمر متناسب با این مجموعه نیست و در طول زمان های مختلف در خصوص جوانان فعالیت داشت. پس از اینکه هلال احمر در مورد امداد و نجات هم وظیفه پیدا کرد، آنطور که باید تجهیزات مناسب در اختیار این مجموعه قرار نگرفت و نیاز به نوسازی و افزایش تجهیزات دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه تقویت تجهیزات این مجموعه گفت: در یک سال اخیر اقدامات زیادی در جهت بازسازی و احیای تجهیزات هلال احمر انجام دادیم ولی با وجود اینکه امید بخش است ولی کافی نمی باشد و نیاز به ارتقای بیشتر داریم. با توجه به اینکه هلال احمر صرفا یک مجموعه دولتی نیست بنابراین نیاز به حضور خیران داریم.

اگر روزی در این منطقه زلزله ای رخ دهد تمام انرژی مردم پس از وقوع این اتفاق به کار خواهد آمد در حالی که اگر همان اقدامات و انرژی های پیش از وقوع زلزله به کار بیاید، می تواند بسیار موثرتر باشد چراکه هم در امر پیشگیری و هم در تقویت تجهیزات و ارتقای انبار ها می تواند تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیش از 600 هزار نفر جمعیت حاشیه نشین در تبریز سکونت دارند، اظهار داشت: نقاط حاشیه نشین که با عنوان مکان های ناامن از آن یاد می کنیم، اگر اتفاقی در این نقاط رخ دهد مردم نیاز به برخورد های اولیه دارند که در این زمینه خانه های هلال تشکیل یافتند که جمعیت کوچکی از هلال احمر است و از اقشار مردمی می باشند.

مجموعه هلال احمر استان در کل کمتر از هزار نفر کارمند دارد و اکثر آنها به صورت داوطلب هستند. در این زمینه سعی کردیم در هر محله حداقل چهار تیم امدادی آموزش دهیم و موفق هم شدیم. در کنار آن سند مخاطرات تبریز را به اتمام رساندیم و تمامی موارد را پیش بینی کردیم.

منجم در خصوص افزایش اعتبارات هلال احمر استان بیان کرد: یکی از مهم ترین نقش های یک مدیر این است که بتواند اعتبار جذب کند. در این زمینه موفق شدیم درآمد پایدار خود را در یک سال اخیر به میزان شش برابر  افزایش دهیم. استان آذربایجان شرقی در درآمد زایی جزء سه استان برتر کشور می باشد و در زمینه ذخایر استانی رتبه اول کشور است که می توان گفت غنی ترین استان کشور است.

البته چند وقت پیش در این زمینه مشکل داشتیم و در ابتدای حضورم ذخایر استانی در حد یک شهرستان کوچک بود. همچنین در زمینه آن سطح با سه قلاده سگ امدادی استان اول کشور، در خودرو های سطح گذر آرگو رتبه دوم کشور و از نظر عضو جوان استان برتر کشور هستیم که در ابتدای حضورم 23 هزار نفر عضو سازمان جوانان بودند که هم اکنون به بیش از 59 هزار نفر رسیده است.

همچنین عضو فعال بالای 35 سال که حدود هفت هزار نفر بود که هم اکنون به بیش از 20 هزار نفر رسیده است و نشان دهنده این است که این مجموعه رو به رشد است و مردم حضور پر رنگی دارند.

این مدیر استانی در خصوص برخی نقد هایی که در خصوص جایگاه وی وجود دارد، گفت: جمعیت هلال احمر مجموعه ای است که با مردم سر وکار دارد و نیاز به روحیه خاصی دارد. در زمان حضورمان با فساد هایی که اتفاق افتاده است، برخورد شده است و هم اکنون چهار پرونده فساد داریم که در صورت اعلام نتیجه نهایی گزارش خواهیم داد. این نفرات هم ساکت نماندند و با ارتباطات خود سعی در تخریب دارند که خوشبختانه من هم دنبال محبوبیت نیستم. البته به جز یک رسانه که دنبال تخریب بودند چیزی تاکنون ندیدیم و آماده نقد هستیم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید