کد خبر: 400227
۰
۰
نسخه چاپی
هفتمین مرحله جهش عمرانی شهرداری شیراز با افتتاح فاز اول محور گردشگری و فضای شهری حاج عزت الله فهندژ سعدی انجام شد

محرومیت زدایی ارمغان جهش عمرانی

هفتمین مرحله جهش عمرانی شهرداری شیراز با افتتاح فاز اول محور گردشگری و فضای شهری حاج عزت الله فهندژ سعدی انجام شد

محرومیت زدایی ارمغان جهش عمرانی

به گزارش اقتصادآینده نیوز در آستانه بهار پرشور طبیعت طبیعت، هفتمین مرحله جهش عمرانی شهرداری شیراز مشتمل بر افتتاح و کلنگ زنی ۱۱۲ پروژه شهرداری شیراز با اعتبار ۱۳۴۱۰ میلیارد تومان با افتتاح فاز اول محور گردشگری و فضای شهری حاج عزت الله فهندژ سعدی انجام شد.

این مراسم صبح شنبه ۲۷ اسفند ماه با حضور استاندار فارس، شهردار کلانشهر شیراز، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، ریئس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، فرمانده نیروی انتظامی استان فارس و جمعی دیگر از مقامات مسئول و مدیران شهری با همراهی اصحاب رسانه در محله دیرینه سعدی برگزار شد.

استاندار فارس در این مراسم از عزم جدی برای محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار خبر داد.

محمدهادی ایمانیه با تبریک فرارسیدن سال نو به مردم فرهنگمدار فارس و زائران سومین حرم اهل بیت گفت: منطقه سعدی دارای مردمانی اصیل، معتقد و شرافتمندی است که وفاداری آنها به شهرشیراز و ایران بارها و اثبات شده است.

او در همین رابطه بیان داشت: اهالی این منطقه نسبت به برپایی آیین های مذهبی و ملی نگاه ویژه ای دارند و این در حالی است که جامعه مدیران نتوانسته اند رسالت های خود را نسبت به این مردم غیور به جا آورند.

وی از این طرح به عنوان اقدامی موثر در حوزه گردشگری و تقویت نشاط اجتماعی یاد گرد و افزود: قیمت روز اجرای این پروژه مبلغی بالغ بر هزار میلیارد تومان می شود. به همین دلیل تلاش داریم با همکاری راه و شهرسازی و شهرداری شیراز اقدامات تاثیرگزاری در حوزه زیباسازی و احیای بافت فرسوده برداریم.

استاندار فارس از سعدی به نام شاعر پرآوازه جهان اسلام و جهان بشریت یاد کرد و افزود: اشعار این شاعر گرانمایه در معتبرترین محامع بین المللی خودنمایی می کند و این بیانگر اصالت فرهنگ اصیل فارس و ایران است.

ساماندهی محور سعدی از رسالت های اصلی است که باید نسبت به آن همت گذاشت و چشم انداز مناسبی را پیش روی ایرانیان و جهانگردان بین المللی قرار داد.

محرومیت زدایی ارمغان جهش عمرانی

شهردار کلانشهر شیراز در این مراسم از اجرای عدالت محور پروژه ها در بستر کلانشهر شیراز خبر داد.

محمدحسن اسدی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و فراررسیدن سال نو اظهار داشت: در این ایام قشر عظیمی از کارکنان شهرداری شیراز با تلاش شبانه روزی مشغول آماده سازی مقدمات برای خدمت رسانی نوروزی هستند.

او بیان داشت: با اجرای این پروژه در تداوم برنامه های جهش عمرانی دهه فجر شاهد به ثمر نشستن هفتمین مرحله هستیم که آن را به شهروندان فهیم شیرازی و به ویژه منطقه سعدی تقدیم می کنیم.

او با تقدیر از یکایک افرادی که نقش موثری در اجرای این روژه ایفا کردند اظهار داشت: با اجرای این پروژه منظر شهری در این منطقه بهبود خواهد یافت و در پرتو آن شاهد نشاط شهروندی هستیم.

محرومیت زدایی ارمغان جهش عمرانی

مهدی طاهری ریس شورای اسلامی شهر شیراز در این آیین جشنواره جهش عمرانی و افتتاح محور گردشگری عزت ا..فهندژ سعدی گفت :این پروژه از نظر ریالی و حجم عمرانی هر چند ارزشمند است اما با توانایی بالایی اجرایی شهرداری انتظار است این پروژه هر چه سریعتر تکمیل گردد.

 او با بیان اینکه حق مردم و شهروندان بیشتر ین خدمات است تصریح کرد: هرکاری برای مردم انجام دهیم کمترین خدمت است ریس شورای طاهری با اشاره به اینکه محله سعدی جز مهمترین نقطه گردشگری شهر شیراز است خاطر نشان کرد : ضرورت اهمیت این منطقه می طلبد که از این منطقه رفع محرومیت شود.

محمد رضا هاجری سخنگویی شورای اسلامی شهر شیراز و ناظر در شهرداري منطقه سه در آیین افتتاح محور گردشگری حاج عزت الله فهندژ در ادامه جشنواره عمرانی در سطح منطقه سه گفت :یکی از اقدامات شورای ششم رفع مشکلات پیش روی ایجاد طرح گردشگری و فضای شهری حاج عزت ا....فهندژ بود که با همت شورای انقلاب این اقدام صورت گرفت .

او با اشاره به حجم عملیاتی برای این محور گردشگری که فاز یک آن به بهره برداری رسید تصریح کرد : قرار گرفتن محور گردشگری حاج عزت ا..فهندژ در همسایگی آرامگاه سعدی ضرورت بهره برداری فاز دوم این طرح در ۶ماه اول سال آینده را دوچندان می کند . او با اشاره به اینکه جداره های این محوره گردشگری همانند محورهای گردشگری دیگر در شهر شیراز خواهد شد و تنها یک معبر سنگفروش شده نیست عنوان کرد :حدود ۲۰۰ملک برای احداث این محور تملک شده است.

 هاجری همچنین از کلنگ زنی اولین مجموعه فرهنگی ای تعزیه ایران خبر داد و گفت : ایجاد چنین فضاهای اقدامی اقدامات ماندگار برای نیروهای خدوم انقلابی در شورا و شهرداری خواهد بود.

 

خبرنگار: سعیدرضا امیرآبادی

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید