کد خبر: 400734
۰
۰
نسخه چاپی

جذب ۱۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب متمم سفر رئیس جمهور به قم

‌، سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم در پیامی فرارسیدن عید نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان را تبریک گفت که متن کامل آن به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

«یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال»

فرارسیدن عید نوروز، آغاز سال نو و بهار زیبای طبیعت و تقارن مبارک آن با ماه میهمانی خدا را به محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، ریاست محترم جمهور، علما و مراجع گرانقدر و عموم هم استانی‌های ارجمند به ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و خدمتگزاران مردم در مجموعه‌های اداری، خدماتی و نهادهای نظامی و انتظامی استان همچنین زوار و میهمانان عزیز نوروزی تبریک عرض می‌کنم.

سال ۱۴۰۱ سالی با حوادث تلخ و شیرین توأم با دستاوردهای ارزنده برای ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف بود. سالی که ملت بزرگ ایران به فضل و یاری خداوند متعال و در پرتو بصیرت و هوشیاری خود و هدایت‌های حکیمانه رهبری معظم، پیروز و سربلند از میدان جنگ ترکیبی، سخت و پیچیده دشمن برای بر هم زدن ثبات و امنیت کشور بیرون آمد و با تحمیل شکت خفت بار دیگری به دشمنان و بدخواهان این نظام، زیباترین جلوه‌های این توفیق بزرگ ملی را در جشن‌های باشکوه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و حماسه شورانگیز یوم الله ۲۲ بمهن به نمایش گذاشت و به دنیا نشان داد که این ملت با گذشت ۴۴ سال و علیرغم همه سختی‌ها و کاستی‌ها، همچنان یکدل و متحد و تا پای جان، حافظ و پشتیبان ولایت فقیه و شجره طیبه انقلاب اسلامی و دستاوردهای گران سنگ آن است.

همگام با موفقیت‌های ملی، استان قم نیز در سال گذشته مسیر پیشرفت و توسعه را با شتاب و سرعت مناسبی طی کرد و با تلاش، برنامه ریزی و همراهی مجموعه‌های مختلف، کارهای بزرگ و اقدامات تحول آفرینی در عرصه‌های مختلف به سرانجام رسید. تکمیل و بهره برداری از صدها پروژه در بخش‌های تولیدی، صنعتی، زیربنایی، محرومیت زدایی و..، تلاش برای رفع موانع و سرعت دادن به روند اجرای پروژه‌های نیمه کاره استان به ویژه طرح‌های ساخت مسکن، گردشگری و رفاه زائرین و بهداشت و درمان و اتخاذ تصمیمات جهادی برای تعیین سرنوشت طرح‌های بلاتکلیف و سال‌ها بر زمین مانده مانند طرح جمع آوری ریل‌های متروکه، پروژه فرودگاه و طرح‌هایی از این دست همچنین ورود جدی و با برنامه به موضوع اشتغال، مانع زدایی از تولید و احیای واحدهای راکد و حمایت‌های ویژه و عملی از فعالان عرصه دانش بنیان در راستای تحقق شعار سال و نیز پیگیری‌های مجدانه برای اجرایی شدن مصوبات سفر ریاست محترم جمهور به استان از جمله جذب ۱,۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب متمم سفر و.. از جمله اقدامات شاخص سال سپری شده بود که زمینه و فرصت ارزشمندی را برای تقویت زیرساخت‌ها و رونق و شکوفایی اقتصادی و عمرانی استان فراهم آورد.

برگزاری باشکوه کنگره ملی بزرگداشت ۶۰۹۰ شهید والا مقام استان به عنوان یک حرکت فرهنگی فاخر در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اقدام ارزنده دیگری بود که حال و هوای معنوی خاصی در فضای عمومی این خطه ایجاد و یاد و نام نورانی شهدا را در دل‌ها زنده کرد. علاوه بر موارد یاد شده، اجرای طرح ملی عادلانه سازی یارانه‌ها و نیز مدیریت بی حاشیه اعتراضات و اغتشاشات پاییز از دیگر تلاش‌های موفقی بود که در کارنامه یکساله استان به ثبت رسید و امیدوارم در سال ۱۴۰۲ که از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام مهار تورم، رشد تولید نامگذاری شده است با همت و تلاش جمعی و تقویت نقاط مثبت و رفع اشکالات و ضعف‌ها، این روند رو به پیشرفت استان به شکل مطلوب و پرشتاب‌تر از قبل استمرار یابد.

ضمن تبریک مجدد سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و بهره مندی از فیوضات ماه مبارک رمضان، از درگاه خداوند حکیم ایامی سرشار از نشاط، سلامتی توأم با برکت و معنویت برای ملت بزرگ ایران اسلامی و زائرین و مجاورین حرم نورانی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) را مسألت دارم.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید