کد خبر: 408940
۰
۰
نسخه چاپی

پروژه ساخت كارت اسكنر عملياتي شد

 

با همكاري نخبگان علمی کشور در شركت سايپا گام؛

 

در راستای حرکت شرکت سایپا گام به سوی دانش بنیان شدن و همچنین افزایش سطح خودکفايی و کاهش ارزبری در كشور، پروژه های متعددي تعريف شده است. يكي از پروژه هاي استراتژيك در اين بخش، تعریف پروژه طراحی و ساخت کارت الکترونیکی (ورودي و خروجي) دستگاه اسکنر Weetech مورد استفاده در تجهیزات تست دسته سیم های خودرو است.

دستگاه اسکنر Weetech از دو بخش اصلی کارت ورودی و كارت اصلي تشکیل شده است که در گام اول طراحی و ساخت کارت ورودی دستگاه اسکنر مدنظر قرار گرفته است. با اين اتفاق دانش طراحي ساخت كارت اسكنر بومي مي شود و ديگر تحريم ها در اين حوزه اثربخش نيست و از سويي با هدف كاهش قيمت تمام شده خودرو، صرفه جويي ريالي و ارزي در اين بخش ثبت خواهد شد.

تیم تحقیقاتی شرکت سایپا گام، پروژه ساخت كارت اسكنر را در هشت فاز متوالی طرح ریزی کرده و مدت انجام آن تا حصول نمونه اولیه و مراحل تست و عیب یابی آن حدود 120روز به طول انجامیده است.

 هزینه انجام پروژه ياد شده در فاز تحقیقاتی، معادل خرید یک تجهیز کارت ورودی از بازار است لذا انجام و سرمایه گذاری در اين پروژه کاملا منطقی است. همچنین با تولید انبوه اين كارت صرفه جويي 75 درصدي ارزي-ريالي محقق خواهد شد. 

پروژه مذکور در واحد تحقیق و توسعه شرکت سایپا گام تعریف و طراحی شده و در فاز پیاده سازی از همکاری نخبگان علمی کشور از دانشگاه صنعتی شریف استفاده شده است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

آپلود عکس

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید