کد خبر: 409535
۱
PNAZAR
نسخه چاپی

علاج مقابله با جنگ ادراکی دشمن علیه مردم ایران جهاد تبیین است

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت الاسلام حسینعلی سعدی پیش از ظهر سه شنبه در پانزدهمین یادواره شهدای طلبه و روحانی دشت ورامین که در مصلای صاحب الزمان (عج) این شهرستان برگزار شد ضمن تجلیل از نقش مردم ورامین در انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم ورامین، مردمی متدین، شهیدپرور و ولایتمدار هستند، منطقه ورامین، منطقه‌ای است که پس از واقعه فاجعه آمیز فیضیه و حمله به جایگاه علم، حماسه ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ در دفاع از مرجعیت و مکتب امام صادق (ع) را رقم زدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: درود بر مردم ورامین که شهدای ۱۵ خرداد را تربیت کردند، من در منطقه‌ای سخن می گویم که نقطه اتصال حادثه فیضیه و به خاک و خون کشیده شدن شاگردان مکتب امام صادق تا شهادت شهدای منطقه ورامین در دفاع از ولایت و مرجعیت است.

رئیس دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به جنگ ادراکی دشمن گفت: در رأس برنامه‌های نظام سلطه برای مواجه با مردم بصیر ایران، مساله تبلیغات است و علاج مقابله با این نقشه دشمن، جهاد تبیین است.

سعدی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای نسل جوان در حوزه جهاد تبیین بیان داشت: باید در حوزه جهاد تبیین به سراغ نسل جوان رفت؛ در عصر امام صادق، جنگ تبلیغاتی به شدت جامعه را درگیر کرده بود و دشمن به اصول و تلاش‌های پیامبر ضربه وارد کردند.

وی ادامه داد: عالمان درباری به میدان آمدند و تئوریسین‌های جریان باطل نقش آفرین شدند و تبیین کننده اصول دین به جای اینکه در دستان یاران ائمه باشد در اختیار علمای درباری قرار گرفت. سعدی بیان کرد: اجازه نمی‌دادند صحابه پیامبر سخن بگویند در حالی که از آزادی بیان سخن می‌گویند و این نگرش جبهه باطل است.

رئیس دانشگاه امام صادق (ع) گفت: امروز هم این جریان تبلیغی، در غرب ادامه دارد؛ غرب، شعار آزادی مطبوعات و اظهار نظر می‌دهند اما وقتی در مقابل اصول غربی، مطلبی بیان می‌شود سریعاً با آن صدا برخورد می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: باید واقعیت‌های جامعه را با تاسی از سیره امام صادق، به تبیین بپردازیم و در این راستا باید نسل جوان مورد توجه قرار گیرد. این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: امام صادق (ع) هم همواره تاکید داشتند که باید با نسل جوان ارتباط گرفت و جهاد تبیین را در این قشر مورد توجه قرار داد و به شبهات آنان پاسخ گفت.

وی با اشاره به اهمیت کرسی‌های آزاداندیشی تاکید کرد: امروز کرسی‌های آزاداندیشی، رکن جهاد تبیین است و اگر در این عرصه غفلت کنیم، ضربه خواهیم خورد. سعدی یادآور شد: امروز دشمن تلاش دارد تا ما از اصول و حق خود نا امید شویم و نباید ما در این عرصه کوتاه بیاییم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما امروز در یک جنگ ادراکی سنگین قرار داریم و روز را شب جلوه می‌دهند و باطل را جایگزین حق نشان می‌دهند به همین خاطر ما مسئولیت سنگین در این زمینه داریم.

سعدی ادامه داد: امروز به فیضیه و خروجی مدرسه فیضیه و مکتب امام صادق (ع) حمله شده است و باید با جهاد تبیین به جنگ نرم دشمن رفت و با استفاده از ابزار هنرمندانه، توطئه‌ها را خنثی کرد.

گفتنی است که دشت ورامین، ۲۱ شهید طلبه و روحانی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

منبع:مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس