کد خبر: 409856
۰
۰
نسخه چاپی

برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید استان در راستای آشنایی نسل امروز با شهدا

سردار مهدی فرجی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این کنگره با رویکرد تجلیل از خانواده معظم شهدا صورت می‌گیرد؛ افزود: تولید مدالی وزین به نام و اسم شهدای استان همدان و سرکشی از خانواده معظم شهدا از سوم خردادماه سال جاری شروع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی این کنگره متشکل از ۲۳ کمیته است که هرکدام کارهای تخصصی خود را پیگیری خواهند کرد و اجلاسیه ۸۰۰۰ هزار شهید استان همدان در مهرماه و فصل شیدایی در مردادماه برگزار خواهد شد.

مشاور فرمانده سپاه همدان ادامه داد: شورای سیاستگذاری این کنگره سالیانه دو بار تشکیل می‌شود که راهبردهای اصلی احصاء خواهد شد و رئیس کنگره شهدای استان همدان برعهده استاندار و دبیرکل آن فرمانده سپاه استان همدان است.

سردار فرجی در ادامه با بیان اینکه بعد از برگزاری موفق و باشکوه نخستین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و هشت هزار شهید استان همدان در پاییز سال ۸۹ در استان همدان، امسال مردم دارالمومنین همدان در انتظار برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی استان با عنوان دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان خواهد بود؛ تولید مستند، انیمیشن، پادکست، اینفوگرافی شهدا، برگزاری یادواره‌ها در نقاط مختلف استان به منظور پاسداشت مقام شامخ شهدا، حضور بر سر کلاس‌های درس و بیان روایت‌های مختلف از ادبیات دفاع مقدس بخشی از برنامه‌های ستاد دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان در راستای تبیین و آشنایی نسل امروز جامعه با فرهنگ اصیل و ناب دوران دفاع مقدس خواهد بود.

وی یادآور شد: آزادسازی هشت هزار زندانی، ساخت هشت هزار منزل مسکونی، توزیع هشت هزار جهیزیه و کاشت بیش از بیست و چهار هزار نهال به نیت هشت هزار شهید استان همدان بخش دیگر از فعالیت‌های اجتماعی ستاد این کنگره است.

مشاور فرمانده سپاه همدان از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، هنری، چاپ، نشر ماهنامه جادوانه ها، فصل نامه زنگ حماسه با رویکرد کودک و نوجوان، برپایی موکب در ایام اربعین و محرم و صفر، تجلیل از فرزندان نخبه شهدا و ایثارگران، شناسایی و حمایت از سرپرستان خانوار دراین کنگره نام برد.

سردار فرجی در ادامه از مخاطب اصلی این کنگره که نوجوانان و جوانان خواهند بود نام برد و خاطرنشان کرد: در این راستا با پیگیری‌های اداره کل آموزش و پرورش استان و سازمان بسیج دانش آموزی استان بیش از یک هزار یادواره در سطح مدارس استان همدان تاکنون انجام شده و دانش آموزان همدانی توانسته‌اند از مرکز فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس استان بصورت رایگان بازدید کنند.

وی متذکر شد: بمنظور ایجاد شور و اشتیاق و ارائه معارف دفاع مقدس یادواره شهدای ورزشکار باحضور حداکثری نوجوانان و جوانان وباحضور خانواده معظم شهدای ورزشکار برگزار شده است.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی استان همدان مطرح کرد: در پاییز سال جاری نمایش فصل شیدایی با حمایت‌های شهرداری همدان و سازمان هنری اوج در مرکز استان اجرا خواهد شد که ۳۰ دقیقه از این نمایش با محوریت استان همدان همچون زندگینامه شهدا، بمباران استادیوم قدس است.

سردار فرجی در ادامه بیان کرد: از سوم خردادماه سال جاری و باحضور مسئولان محترم، بمنظور تجلیل از خانواده معظم هشت هزار شهید استان، مدالی به نام و اسم شهدا آن خانواده تهیه شده است که تقدیم این عزیزان خواهد شد.

مشاور فرمانده سپاه همدان در پایان تشریح کرد: سایت رسمی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان به آدرس http://shohadayehamedan.ir راه اندازی شده است؛ همچنین کانال اطلاع رسانی کنگره هم در فضای ایتا به آدرس https://eitaa.com/shohadayehamedan به منظور مراجعه علاقمندان راه اندازی شده تا حضور پررنگ شهیدان و یاد و نام آن عزیزان برای همیشه تاریخ در فضای مجازی ثبت و ماندگار خواهد شد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید