کد خبر: 410240
۱
۰
نسخه چاپی

عدم رعایت توزیع در حوزه درمان توسط تامین اجتماعی/ایجاد سایت پرتو دهی در استان

سید محمد پاکمهر در نشست با اصحاب رسانه از عدم رعایت توزیع عدالت در حوزه درمان توسط سازمان تامین اجتماعی گفت: دریافتی ها در تمام کشور از بیمه شدگان یکسان ولی توزیع خدمات درمانی به صورت یکسان نمی باشد.

 سید محمد پاکمهر در نشست با اصحاب رسانه از عدم رعایت توزیع عدالت در حوزه درمان توسط  سازمان تامین اجتماعی گفت: دریافتی ها در تمام کشور از بیمه شدگان یکسان ولی توزیع خدمات درمانی به صورت یکسان صورت نمی گیرد.

نماینده ۵ شهرستان استان  با گلایه از عدم هزینه کرد صنایع در حوزه سلامت با اشاره به آلایندگی و پیامدهای زیست محیطی و سلامت مردم اظهار داشت : تمام صنایع می بایست از محل مسئولیت اجتماعی برای حوزه سلامت هزینه نمایند، و در شهرستان جاجرم با توجه به ظرفیت محدود مکان درمانی تامین اجتماعی، از محل مسئولیت اجتماعی کارخانه آلومینا طی تفاهم نامه با ایمیدرو ، کارخانه آلومینا و تامین اجتماعی مقرر شد کارخانه آلومینا نسبت به ساخت مکان اقدام و تامین اجتماعی نیز نسبت به تجهیزات و نیروی انسانی اقدام نماید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان پیگیری و خرید سه دستگاه ام ار ای برای بیمارستان های امام حسن علیه السلام ، تامین اجتماعی و بیمارستان شیروان از تهیه یک دستگاه سی تی آنژیو هم برای استان خبر داد و گفت: به محض آماده شدن مکان نصب این دستگاه ها نیز در استان نصب و راه اندازی خواهند شد.

وی تهیه دو دستگاه اتوبوس از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری جهت سازمان انتقال خون را ازجمله اقدامات و پیگیری های در حوزه سلامت استان نام برد و افزود: با توجه به اینکه ۶ شهرستان استان فاقد پایگاه می باشد این دو دستگاه تهیه شده و به زودی برای خدمات رسانی تجهیز خواهند شد.

ایجاد سایت پرتو دهی در استان

این نماینده مجلس با بیان اینکه  پاک ترین و بی ضررترین انرژی در دنیا ، انرژی هسته ای است گفت: پرتو دهی هسته ای می تواند کاربردهای فروانی در حوزه سلامت و کشاورزی داشته باشد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کارکرد مجموعه پرتودهی هسته‌ای در حوزه کشاورزی افزایش تاب‌آوری گیاهان و درختان در برابر آفت‌های احتمالی و ماندگاری محصولات کشاورزی بوده و  با بهره‌گیری از فناوری پرتودهی، هزینه‌های صادراتی محصولات کشاورزی تولیدی کشور در بازارهای بین‌المللی نیز کاهش می‌یابد.

این نماینده در خصوص بیمارستان تخصصی مادر و کودک بیان داشت: مکان پیشنهاد شده فعلی که شامل تجمیع محوطه تاریخی مفخم، بیمارستان امام رضا (ع)، ملک شهرداری و تعدادی پلاک مسکونی از منازل مردم می شود با چند چالش روبه رو است که می تواند حل و فصل شود. یکی از آن ها موضوع حریم ساخت به دلیل تاریخی بودن محوطه است که باید پیگیر آن باشیم. از سوی دیگر، بیمارستان امام رضا (ع) وقف درمان شده است و اگر بخواهیم بیمارستان زنان و کودکان را در زمین مذکور احداث کنیم باید بیمارستان تخریب و محل آن به فضای سبز بیمارستان تبدیل شود. ساختمان بیمارستان نیز با مقداری فاصله احداث شود؛ باید این موضوع را به لحاظ شرعی بررسی کنیم که آیا به دلیل وقف بودن امکان این اتفاق وجود دارد یا خیر؟ این موضوع باید از نماینده ولی فقیه در استان پیگیری شود.

وی با توجه  به پیگیری های انجام شده  برای تخصیص اعتبار و ماده ۲۳ برای پروژه بیمارستان مادر و کودک توسط خودش گفت:مگر می شود من این همه پیگیری و خون دل خوردن برای مشمول شدن ماده ۲۳ و تخصیص اعتبار انجام دهم  ولی با جانمایی و اجرای این پروژه مخالف باشم. من هر مکانی را که مردم و کارشناسان اعلام نمایند کاملا پذیرا هستم.و به هیچ عنوان حاضر نیستم سرمایه و اعتبار مردم برگشت بخورد.

دانشکده پتروشیمی به زودی در شرکت پتروشیمی استان راه اندازی خواهد شد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین گفت: در قانون جهش تولید دانش بنیان مطابق با ماده ۱۱ و ۱۳ صنایع کشور می توانند در راستای تحقیق  وتوسعه آلاینده های خودشان تفاهم نامه هایی  ایجاد و از محل مالیات قطعی شده به دانشگاه کمک نمایند.

پاکمهر گفت:در استان نیز با استفاده از ظرفیت های قانونی به زودی دانشکده پتروشیمی در پتروشیمی راه اندازی خواهد شد و باید از این ظرفیت  برای دیگر صنایع استان استفاده نمود.

خبرنگار: زهره باقری

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید