کد خبر: 410279
۰
۰
نسخه چاپی

عبور از تنگه هرمز توسط فرماندهان کشورهای بیگانه شبیه یک تئاتر بود

به گزارش اقتصادآینده نیوز سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، ظهر یکشنبه در حاشیه مراسم استقبال رسمی از ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش که در منطقه یکم امامت نیروی دریایی در بندرعباس برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به انتشار تصویری از حضور فرماندهانی از انگلیس، آمریکا و فرانسه در حال عبور از تنگه هرمز و طرح مطالبی علیه ایران گفت: این حرکت، یک حرکت نمایشی بود که سه نفر سوار یک ناو بشوند و در دریا حرکت کنند و اعلام کنند که امنیت تنگه هرمز را بر عهده دارند. این شبیه یک نمایش و تئاتر است و آنچه واقعیت دارد این است که جمهوری اسلامی ایران و کشورهای جنوبی خلیج فارس با همدیگر در حال همکاری و تعامل هستند و توانایی بالایی برای تأمین امنیت منطقه دارند.

وی تصریح کرد: ما نیازی به بیگانگان برای تأمین امنیت منطقه نداریم، هم اکنون هم امنیت تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان بر عهده دریادلان ما در نیروی دریایی ارتش و سپاه است و نیازی به بیگانگان نیست. آنها باید توضیح بدهند که با چه مأموریت و مسئولیتی هزاران کیلومتر دورتر از کشورشان در امور منطقه ما دخالت می‌کنند در حالی که کشورهای منطقه با همکاری در حال تأمین امنیت منطقه هستند.

وی با اشاره به اهمیت مأموریت ناوگروه ۸۶، اظهارداشت: این مأموریت در حد یک آرزو برای همه ما بود، اینکه بتوانیم با ناو ساخت ایران و ناوبندر تغییر یافته با ابتکار ایرانی و رزمندگانی که متوسط سنی آنها زیر ۳۰ سال است، دور دنیا را دور بزنیم.

وی ادامه داد: آنها در این مسیر با طوفان‌های بزرگ و حوادث متعددی روبه‌رو بودند و با خودشان سربلندی، اقتدار و کوله‌باری از تجارب بسیار ارزشمند و گرانقدر را برای میهن اسلامی به ارمغان آوردند، این عزیزان حقیقتاً یادگاران شهدای دفاع مقدس هستند که همان راه را با قدرت طی کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در ادامه مأموریت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی را یک نقطه عطف و تاریخی برای کشورمان دانست و گفت: این توانمندی و اقتدار دریایی ایران در اشکال مختلف ادامه خواهد داشت، رزمایش‌ها و تمرین‌های متعددی را با کشورهای جهان در اقیانوس‌ها خواهیم داشت و چنین مأموریت‌هایی نیز تکرار خواهد شد. ملت ایران برای حضور جدی‌تر و پررنگ‌تر در اقیانوس‌ها راه بزرگی را آغاز کرده که با قدرت ادامه خواهد داشت.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید