کد خبر: 410604
۰
۰
نسخه چاپی

پرونده شهردار قزوین روی میز شورای شهر / صباغی به سوالات پاسخ داد

به گزارش اقتصادآینده نیوز مهدی صباغی شامگاه سه شنبه در جلسه‌ای سه ساعته به بیش از ۴۰ سوال اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در رابطه با وضعیت مدیریت شهری و مسائل پیش روی شهرداری قزوین پاسخ داد.

این جلسه در دو قسمت علنی و غیرعلنی برگزار شد. صباغ در بخش علنی این جلسه اظهار کرد: آنچه در رابطه با تسویه بدهی بانکی شهرداری اتفاق افتاد نتیجه ارتباطات بوده و حتی به سرمایه گذاری ۲۰۷ میلیارد تومانی بانک طلبکار بود.

شهردار قزوین با بیان اینکه سعی کردیم زیرساخت‌های مناسب برای سرمایه گذاری در شهر را فراهم کنیم، افزود: سرمایه گذار هرگز حاضر نیست در فضایی پر ابهام و بدون زیرساخت سرمایه گذاری کند.

انتصاب مدیران در حوزه اختیارات شهردار است

وی با اشاره به انتصاب برخی افراد ادامه داد: انتصاب مدیران در حوزه اختیارات شهردار است و اگر مدیری انتخاب شده حتماً بنا به تجربیات، تخصص و یا صلاح شهر منصوب شده است.

شهردار قزوین با اشاره به عدم خدمت رسانی بهینه اتوبوسرانی به مردم بیان کرد: درخواست خرید اتوبوس را با مجوز شورا داشتیم و حتی پول آن را واریز کرده‌ایم اما تأخیر وزارت کشور باعث شد تا در این حوزه با مشکل روبرو شویم.

وی از خرید ۲۵ دستگاه ون خبر داد و عنوان کرد: علاوه بر این ۱۲ دستگاه اتوبوس نیز خریداری شده و ۱۲ دستگاه نیز بازسازی شده است.

صباغی در رابطه با توسعه فضای سبز مخصوصاً در محدوده جنوب شهر قزوین تاکید کرد: ساخت پارک بانوان با وسعت ۴۵ هزار متر و کاشت ۱۵۰۰ درخت در ازای قطع درختان بلوار آیت الله خامنه ای تنها بخشی از اقدامات ما در ۱۸ ماه گذشته در حوزه فضای سبز است.

وی در پاسخ به علت شورا هراسی و تخریب اعضای شورای شهر توسط شهردار بیان کرد: من همیشه خواستار ارتباط با شهردار با شورای شهر هستم اما رغبتی از سوی شورای شهر ندیده‌ام.

شورای شهر رغبتی برای تعامل با شهردار نداشته است

شهردار قزوین ادامه داد: در یک سال و نیم گذشته بارها تلاش کرده‌ام که به صورت مستمر در جلسات شورا حضور پیدا کنم اما این رغبت به نظر من وجود نداشته است.

وی بیان کرد: معتقدم شورای شهر مرجع بالادستی شهردار است و عدم اعتقاد من به شورای شهر یک دروغ است و معتقدم شورای شهر باید برای شهرداری و مدیریت شهری سیاستگذاری کرده است.

صباغی در پاسخ به سوال نابسامانی در مدیریت نیروی انسانی، عدم رعایت مقررات جذب نیروی انسانی، بی ثباتی مدیران و عدم تشخیص نهایی ابلاغ سرپرستی به مسئولیت بیان کرد: در ۱۸ ماه حضورم در شهرداری قزوین ۱۸۰ نفر به دلایلی همچون بازنشستگی، عدم نیاز و حتی اخراج از شهرداری خروجی داشته‌ایم.

شورای شهر مانع جذب نیرو شد

وی بیان کرد: در جذب نیرو هم شورای شهر اجازه جذب نیرو به شهرداری را نداد و حتی مانع ورود کسی به شهرداری شد که بعدها معاون وزیر شد.

شهردار قزوین در پاسخ به عدم استفاده از نیروهای متخصص و کارآمد در شهرداری عنوان کرد: افراد استفاده شده در شهرداری همه از افراد کارآمد و تراز انقلابی بوده‌اند که استفاده شده‌اند.

وی بیان کرد: در کمیسیون ماده ۱۰۰ مانع اعمال نفوذ شدیم و حتی برخی کارشناسی‌ها تا ۹ نفر هم رسید.

امضای طلایی در شهرداری نداریم

صباغی اضافه کرد: امروز چیزی به نام امضای طلایی در شهرداری قزوین نداریم و این امر در راستای فسادستیزی در شهرداری قزوین است.

وی تاکید کرد: امروز با برخی از دستگاه‌های استان قزوین به دلیل تخلفات درگیر شده‌ام و در برابر هر تخلفی ایستاده‌ام و همین امر باعث بروز مشکل برای ما شده است.

شهردار قزوین در پاسخ به علت عزل و نصب‌های مکرر در برخی حوزه‌ها بیان کرد: با مدیری تعارف نداریم و از همه مدیران قول گرفته‌ام که اگر در ۶ ماه نتوانید جوابگوی نیازهای شهر باشید حتماً تغییر خواهید کرد و بر همین اساس نیز برخی‌ها تغییر کرده است.

مخالف درآمد کمیسیون ماده ۱۰۰ هستم

وی در پاسخ به این سوال که چرا اصلی‌ترین منبع درآمد شهرداری کمیسیون ماده ۱۰۰ است، تصریح کرد: مخالف اصلی کسب درآمد از کمیسیون ماده ۱۰۰ هستم و تنها ۷ تا ۱۰ درصد درآمد شهرداری از کمیسیون ماده ۱۰۰ است.

صباغی با اشاره به درآمدهای شهرداری قزوین تاکید کرد: نه تنها در فروردین و اردیبهشت نگران حقوق کارمندان شهرداری نبودیم بلکه در فروردین و اردیبهشت بدون دغدغه پروژه‌هایی را افتتاح کردیم که نیاز به اعتبار داشت.

وی با اشاره به علت ناتوانی شهرداری در اتمام پروژه‌های عمرانی تصریح کرد: قول داده بودیم که تمام پروژه‌های نیمه تمام شهرداری قزوین تا پایان ۱۴۰۱ افتتاح شود و بخش اعظمی از آن نیز انجام شد اما در برخی پروژه‌ها بدقولی و حتی مسائل قانونی باعث به تعویق افتادن این پروژه‌ها شد.

شهرداری قدرت نه گفتن پیدا کرده است

شهردار قزوین در پاسخ به علت عدم تعامل شهردار با اشخاص حقیقی و حقوقی بیان کرد: فساد ستیزی همیشه هزینه دارد و در جهت احقاق حقوق مردم پای هزینه آن ایستاده‌ام.

وی با بیان اینکه در برابر ویژه خواری ایستاده‌ام تصریح کرد: شهرداری قزوین امروز قدرت نه گفتن دارد و این جزو اختیارات شهرداری و حتی شورای شهر قزوین محسوب می‌شود.

صباغی در پاسخ به اینکه چرا برخی املاک شهرداری خام فروشی می‌شود، افزود: بنا به شرایط اقتصادی جامعه در پروژه‌هایی که صرف مالی وجود نداشته این اتفاق رخ داده و باعث سود برای شهرداری شده است.

گفتنی است در پایان این جلسه مقرر شد شورای اسلامی شهر در جلسات جداگانه ای پاسخ‌های شهردار را بررسی و رضایت یا عدم رضایت خود از پاسخ‌ها را اعلام کند.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید