کد خبر: 410605
۰
۰
نسخه چاپی

۱۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی ملایر اختصاص یافت

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت الاسلام احد آزادیخواه سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سه شنبه هفته گذشته رئیس کمیسیون کشاورزی و معاونان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو و حدود ۱۰ نفر از مدیران ارشد و معاونان دو وزارتخانه، سازمان‌های تابعه همچون جنگل‌ها، مراتع و آبخیز داری، تعاون روستایی و شرکت صنایع آب ایران و دستگاه‌های مختلف برای بررسی وضعیت سرمازدگی باغ‌های انگور و ظرفیت‌های مختلف کشاورزی شهرستان سفر کردند و بازدیدی را داشتند، گفت: امروز جلسه جمع بندی و بررسی مشکلات سرمازدگی باغ‌ها، تأمین آب کشاورزی و آب شرب شهر ملایر در محل کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی برگزار شد و در نهایت، مصوباتی برای کشاورزی شهرستان به همراه داشت.

وی در باره مصوبات این سفر گفت: بیست میلیارد تومان از منابع ملی برای لایروبی قنوات شهرستان ملایر از وزارت جهاد کشاورزی اختصاص یافت.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه ۸ میلیارد تومان به صورت ویژه در اختیار جهاد کشاورزی شهرستان اختصاص یافت، گفت: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیز در حوزه آبخیز داری در اختیار منابع طبیعی شهرستان قرار گرفت.

حجت الاسلام آزادیخواه هم چنین به اجرای ۵۰۰ هکتار طرح فراز که منابع و تسهیلات آن را جهاد کشاورزی قبول کرده است، اشاره کرد و گفت: تمامی تسهیلات باغ دارانی که سرما زدگی به آنها خسارت وارد کرده قرار شد که مهلت داده شود و تسهیلات ارزان قیمت به باغداران پرداخت شود.

وی ادامه داد: برای سد کلان ملایر کانال‌های یک و دو و کانال‌های سه و چهار پایین دست برای کشاورزان پایین دست روستاهای از سد تا روستای رضوانیه قرار شد که جلسه‌ای دو جانبه، بین شرکت منابع آب ایران و وزارت جهاد کشاورزی گذاشته شود و عملیات اجرایی آن آغاز شود و با این اقدام روستاهای پایین دست سد کلان نیز می‌توانند برای کشاورزی استفاده کنند.

حجت الاسلام آزادیخواه افزود: تکمیل پروژه آب رسانی از سد کلان به ملایر نیز مصوب شد و با این اقدام ۳۷ روستای پیرامون سد نیز از آب شرب سد کلان بهره مند می‌شوند.

وی به پروژه سایت پرتودهی ملایر اشاره کرد و گفت: سیصد میلیارد تومان تسهیلات توسط صندوق توسعه ملی و بانک کشاورزی برای این پروژه اختصاص یافت.

گفتنی است؛ در روزهای ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری دمای هوای منفی یک درجه و دمای سطح خاک به منفی پنج درجه کاهش یافت و تاکستان‌های انگور را متحمل خسارت کرد و از یازده هزار و ۳۴۸ هکتار باغ انگور به ۹ هزارو ۳۴۸ هکتار از اراضی باغ‌های انگور این شهرستان خسارت وارد شد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید