امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 410716
۰
۰
نسخه چاپی

باید با عزم ملی در خرمشهرهای اقتصادی و فرهنگی پیروز شویم

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی صبح چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی اظهار داشت: شهادت ۵ مرزبان در سراوان که در درگیری با اشرار به شهادت رسیدند نشان از این دارد ایثار، وفاداری و ازخودگذشتگی در اوج خود قرار دارد و فرهنگ دفاع از ارزش‌های اسلامی زنده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: دشمنان به دنبال خدشه وارد کردن به امنیت کشور و متوقف کردن پیشرفت هستند و لذا باید هوشیار بود و البته ملت ایران نشان داده همواره هوشیار و بصیر عمل می‌کند.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی نیروهای مسلح در اوج اقتدار و بالندگی قرار دارند و بسیاری از پیشرفت‌های کشور به برکت نقش آفرینی نیروهای مسلح است.

امام جمعه اراک اضافه کرد: ایران قبل از انقلاب که در اوج وابستگی بود و قدرت‌های خارجی منابع و منافع کشور را چپاول و غارت می‌کردند امروز در اوج استقلال و آزادی و اقتدار است و البته ملت ایران در مسیر گام دوم خرمشهرهای دیگری در پیش دارد که باید فتح کند.

اقتصاد خرمشهر پیش روی ملت ایران است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تحقق نرخ رشد ۸ درصدی را یک واجب عقلی، شرعی، سیاسی و مصداق کار انقلابی دانست و افزود: همه در تحقق آن وظیفه دارند و یکی از الزامات مهم آن بهره وری است که متأسفانه در کشور ما فراموش شده است.

وی ادامه داد: مدیریت منابع در کشور ما بسیار غلط است و بخش عظیمی از منابع را هدر می‌دهیم و باید تجدید نظر صورت پذیرد و اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از هدر رفت منابع یک ضرورت مهم است.

دری نجف آبادی بیان کرد: حذف هزینه‌های اضافی و جلوگیری از مصرف بی رویه برای رساندن اقتصاد کشور به رشد ۸ درصدی یک ضرورت مهم است و مبارزه با تورم نیازمند تولید مولد و تولید با ارزش افزوده است و تولید داخل باید صادرات را افزایش دهد.

تولید نسخه شفا بخش اقتصاد کشور است

وی با بیان اینکه تولید نسخه شفا بخش اقتصاد کشور است، گفت: باید در همه بخش‌های کشور محقق شود و این نیازمند عزم ملی و اراده همه جانبه است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: کشورهایی همچون کره جنوبی، ژاپن و چین هیچ نوع منابع اولیه ندارند اما با تولیدات با کیفیت، کار و تلاش شبانه‌روزی و برنامه‌ریزی بازارهای جهانی را در اختیار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: بهره‌وری نیروی کار به خصوص در حوزه صنعت یک ضرورت مهم است و مدیران صنایع باید توجه داشته باشند در کادرسازی و بکارگیری نیروی‌های موردنیاز خود از افراد متخصص، توانمند، دلسوز، باانگیزه، پاکدست و بانشاط استفاده کنند.

وی تاکید کرد: تحول در بخش‌های کشور با برنامه ریزی هدفمند محقق می‌شود و برنامه‌ها باید از مشکلات گره گشایی کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: تولید، صادرات و قطع وابستگی می‌تواند کشور را در مسیر توسعه پایدار قرار دهد و منابع موجود باید در این مسیر بکار گرفته شود.

وی ادامه داد: با توجه به امکانات محدود داخلی، مصرف‌گرایی مشکلات را بیشتر می‌کند و مردم و مسئولان باید نسبت به صرفه‌جویی در منابع و استفاده بهینه از امکانات برنامه‌ریزی کنند.

دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: تلاش برای رفع وابستگی به بیگانگان در بخش‌های مختلف یک ضرورت مهم است و استان مرکزی با توجه با ظرفیت‌های عظیم صنعتی و کشاورزی باید در لبیک گویی به فرمان مقام معظم رهبری پیشگام باشد و در راستای رفع نیازهای اساسی کشور گام‌های بلندی بردارد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید