کد خبر: 410727
۰
۰
نسخه چاپی

پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان غرامت به کشاورزان خسارت‌دیده کشور

به گزارش اقتصادآینده نیوز علیرضا آل‌امین ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص سرمازدگی محصولات کشاورزی اظهار کرد: در مورد باغات برخی از کشاورزان محصولات خود را بیمه نکردند و علت را تأخیر در پرداخت غرامت عنوان می‌کنند در حالی که بیمه نقش حمایتی دارد و باید از این فرصت استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت به بخش کشاورزی نگاه حمایتی دارد، ابراز کرد: کسانی که محصولات خود را بیمه کردند، این وظیفه بیمه‌ها و سازمان بحران است که نسبت به پرداخت خسارت کشاورزان اقدامات لازم را انجام دهند اما ممکن است از نظر ریالی تفاوت‌هایی وجود داشته باشد که با کشاورزان به تفاهم می‌رسیم.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی با بیان اینکه کشاورزانی که محصولات خود را بیمه نکردند، هم خود متضرر می‌شوند و هم دولت را به دردسر می‌اندازند، عنوان کرد: باید برای امسال تصمیماتی برای آن‌ها بگیریم و ابتدا باید ارزیابی خسارت انجام شود.

وی ادامه داد: برخی از کشاورزان ممکن از بانک تسهیلات دریافت کرده باشند که باید این موضوع در جلسات مربوطه با حضور استاندار زنجان مطرح و امکان امهال وام طبق بند ۱۶ مورد بررسی قرار گیرد و این امهال مشروط بر اینکه کشاورزان برای سال آینده محصولات خود را بیمه کنند، در نظر گرفته می‌شود.

آل‌امین افزود: در مورد کسانی که محصولاتشان بیمه نبوده و تسهیلات نیز دریافت نکردند نیز باید در مورد پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به شرط پرداخت حق بیمه تصمیم‌گیری شود اما کشاورزان بدانند دولت در کنار مردم است.

وی رقم غرامت پرداخت شده به کشاورزان در سال گذشته را ۵ هزار میلیارد برشمرد و گفت: در بخش بیمه باید نگاه واقع‌بینانه داشته باشیم و نمی‌توان انتظار داشت مبلغ همه محصولات پرداخت شود بلکه بخشی از آن برای جبران خسارت پرداخت می‌شود.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی یادآور شد: میزان حق بیمه با توجه به توان پرداخت کشاورزان تعیین شده اما چنانچه کشاورزی مبلغ حق بیمه بیشتری بپردازد خسارت بیشتری نیز دریافت می‌کند.

وی وضعیت استان زنجان از نظر درصد بیمه‌شدگان در طرح جهش تولید در دیمزارها را پایین ارزیابی کرد و گفت: تا کنون ۴۳ درصد اراضی بیمه شده است و با توجه به اینکه نصف حق بیمه از طرف کشاورز و نیمی از آن توسط دولت و ستاد اجرایی فرمان امام پرداخت می‌شود و کشاورز به طور کامل غرامت دریافت می‌کند، انتظار می‌رود سهم استان در بیمه محصولات کشاورزی افزایش یابد.

آل امین با اشاره به اینکه در این طرح میزان تولید گندم بالا می‌رود و حتی امکان صادرات نیز فراهم می‌شود، خاطرنشان کرد: زیتون زنجان یک برند محسوب می‌شود در حالی که بیمه این محصول در استان پایین بوده و باید این رقم را به بالای ۶۰ درصد برسانیم.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

منبع: https://www.mehrnews.com/news/5789208/پرداخت-۵-هزار-میلیارد-تومان-غرامت-به-کشاورزان-خسارت-دیده-کشور

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید