کد خبر: 410731
۰
۰
نسخه چاپی

وزارت خارجه پیگیر لایروبی اروندرود شد

سیدمحمد مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: لایروبی نشدن اروندرود به جایی رسیده که چنانچه دولت اقدام عملی در این خصوص نکند، کشتی‌های ورودی به دلیل کاهش شدید عمق این رودخانه به گل نشسته و عملاً متوقف می‌شوند.

وی افزود: اخیراً جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی با حضور وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط برگزار و مصوب شده تا دستگاه‌ها ظرف یک هفته مهم‌ترین اقدامات انجام شده، برنامه آینده و موانع پیش‌رو را به معاونت نظارت مجلس گزارش دهند. همچنین وزارت امور خارجه نسبت به دستور کار قرار دادن لایروبی اروندرود اقدامات ضروری را انجام دهد.

نماینده مردم آبادان در مجلس تاکید کرد: مقرر شده تا کمیته حقوقی اروندرود در وزارت خارجه فعال شود و از طریق کنسولگری ایران و وزارت خارجه در خصوص فعالیت حقوقی پیگیری‌های ضروری صورت بگیرد.

مولوی توضیح داد: با پیگیری‌های وزارت امور خارجه مقرر شده در نیمه دوم مردادماه سال‌جاری جلسه‌ای با محوریت لایروبی برگزار شود.

وی عنوان کرد: برنامه‌ریزی و هماهنگی برای (شناسایی و خارج‌سازی کشتی‌های غرق شده)، (جمع آوری بقای مین‌ها، مهمات و مواد خطرناک)، (تامین و بهبود ایمنی و نگهداری علائم مسیر اصلی کشتیرانی) و (لایروبی و نگهداری مسیر اصلی کشتیرانی) در جلسه مردادماه پیگیری می‌شود.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید