زرداری: طالبان به تعهدات خود درباره مبارزه با تروریسم عمل کند

به گزارش خبرگزاری مهر، بلال بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری آناتولی با اشاره به افزایش حملات تروریستی از سوی «طالبان پاکستان» در کشورش پس از روی کار آمدن دولت موقت طالبان در افغانستان، گفت: این موضوع به یکی از مشکلات بین پاکستان و دولت موقت طالبان در افغانستان تبدیل شده است.

وزیر امور خارجه پاکستان در این مصاحبه از دولت موقت طالبان خواستار مقابله با این گروه‌ ها شده و از آن‌ ها خواست تا به تعهدات خود در قبال جامعه بین‌ الملل و مردم این کشور عمل کرده و نشان دهند که به هیچ فرد یا گروهی اجازه استفاده از خاک افغانستان به عنوان مقری برای سوء استفاده را نخواهند داد.

بلال بوتو زرداری با اشاره به کفایت ظرفیت افغانستان در مقابله با گروه‌ های تروریستی گفت: فقط در زمانی که از اراده کافی برای انجام این کار وجود نداشته باشد، به مشکل برخورد می‌ کنیم.

وزیر امور خارجه پاکستان در رابطه با اظهارات خواجه محمد آصف وزیر دفاع این کشور در ارتباط با احتمال انجام عملیات نظامی در افغانستان گفت: بهتر بود این مسئله با زبان دیپلماتیک بیان شود؛ اما پاکستان حق دفاع از خود را طبق قوانین بین‌ المللی دارد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید