کد خبر: 410802
۰
۰
نسخه چاپی

دشمن شناسی و دشمن ستیزی رسالت امروز مسئولین است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار فرج الله مرادی شامگاه چهارشنبه در مراسم سالروز آزاد سازی خرمشهر که در سالن سلمان ساوجی برگزار شد، گفت: دشمن از همان لحظه شکل گیری انقلاب اسلامی با ابزارهای مختلف سعی در متوقف کردن این انقلاب داشت اما با امدادهای الهی و رهبری امام راحل انقلاب اسلامی به هدف خود که ایجاد تمدن نوین اسلام‌بود توانست نقشه‌های دشمن نقش بر آب کند.

وی افزود: زمانی که دشمن نتوانست انقلاب اسلامی را متوقف کند بخشی از اراضی کشور (خرمشهر) را تصرف کرد و جنگ هشت سال دفاع مقدس شکل گرفت و در این راستا سلسله عملیاتی مثل فتح المبین، بیت المقدس و ثامن الائمه شکل گرفت و فتح خرمشهر منشأ عزت، عظمت و بالندگی مردم ایران و هوشمندی آنان برابر توطئه‌ها و نقشه‌های جبهه دشمنان انقلاب و نظام اسلامی بود.

وی به دو دیدگاه در خصوص کارکرد انقلاب اسلامی از سوی برخی نظریه پردازان اشاره کرد و افزود: یک عده کارکرد انقلاب را عبور از استبداد به سمت دموکراسی می‌دانستند و پس از تحقق این مأموریت معتقدند که انقلاب با این دیدگاه کارکرد خود را از دست می‌دهد.

معاون راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: دیدگاه دیگر، ایجاد مدرنیته اسلامی است یعنی ظواهر اسلام را در جامعه پیاده کرده و نظام اسلامی را در چارچوب ساختارهای جهانی پیاده سازی کرد. اما دیدگاه اصیلی که برگرفته از نظریه امام راحل بود، کارکرد انقلاب اسلامی با ایجاد تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی برای ظهور خورشید اسلام و منجی عالم بشریت است و رهبر انقلاب نیز ۵ گام را در این مسیر تبیین کرده اند که گام اول، ایجاد انقلاب، گام دوم، ایجاد نظام اسلامی، گام سوم، ایجاد دولت اسلامی، گام چهارم، ایجاد جامعه اسلامی و در نهایت، ایجاد تمدن نوین اسلامی به عنوان گام پنجم است.

سردار مرادی افزود: جشن گرفتن عملیات اقدامی بسیار ارزشمند است و رزمندگان در آن مقطع با ایمان و اخلاص نقش خود را ایفا کردند اما امروز وظیفه ما با توجه به تغییر چهره دادن دشمن و بهره گیری از ابزارهای مختلف از نوع اقتصادی، سیاسی، نظامی و نشانه گرفتن معیشت مردم جنگ ترکیبی و شناختی بکار گرفته که به اهداف شوم خود دست یابد.

وی ادامه داد: بنابراین هدف دشمن تغییر نکرده اما ابزارها و عمل دشمن تغییر کرده وظیفه ماچه بسا فراتر و دشوار تر از دوران ۸ سال دفاع مقدس است، امروز فضای مجاری جولانگاه و تیری از سوی دشمن است که رهاشده است لازمه سلامت ما در فضای مجازی بصیرت است و باید توطئه‌ها و اهداف دشمن را بشناسیم.

مرادی با اشاره به اهداف شوم دشمن گفت: امروز دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین مردم و نظام و دو قطبی سازی مردم است و در تلاش است که حساسیت مردم نسبت به ارزشهای اسلامی را از بین ببرد.

معاون راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در حوادث اخیر نیز بر حجاب تمرکز کرده است و از آن به عنوان یک ابزار برای پیشبرد اهداف خود استفاده کرده است و کسی که نسبت به مسئله حجاب بی توجه باشد در میدان دشمن نقش آفرینی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: فضای مجازی قتلگاه جوانان است همه مسئول هستیم در این فضای غبار آلود نقش آفرینی کنیم و با دشمن شناسی و دشمن ستیزی مردم بویژه نسل امروز را از فضای غبار الود نجات دهیم.

سردار مرادی در پایان گفت: امروز مسؤلین باید متناسب با جایگاهی که دارند به عنوان سرباز ولایت بصورت جهادی عمل کنند و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید