کد خبر: 410810
۰
۰
نسخه چاپی

تمدید وعده مسئولان/اعزام حجاج از فرودگاه خرم‌آباد به ۱۴۰۳موکول شد

به گزارش اقتصادآینده نیوز فرهاد زیویار روز چهارشنبه در حاشیه جلسه با دست اندرکاران حج و زیارت لرستان، اظهار داشت: امسال تعداد ۹ کاروان از لرستان عازم مناسک حج هستند و در سال آینده با قول‌هایی که سازمان حج و زیارت کشور و سازمان هواپیمایی کشوری داده‌اند با تمهید شرایط، حجاج لرستانی را در فرودگاه خرم‌آباد بدرقه خواهیم کرد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و تبریک دهه کرامت، گفت: به یمن این ایام امروز در جلسه‌ای در خدمت کارگزاران و دست‌اندرکاران مدیریت حج استان بودیم که گزارشی از طرف مدیر حج و اوقاف استان ارائه شد.

اعزام ۹ کاروان از لرستان به حج تمتع

استاندار لرستان با اشاره به اینکه امسال از استان لرستان تعداد ۹ کاروان عازم بیت الله الحرام و مناسک حج هستند، گفت: در سفر حج تمتع، مسئولیت و مأموریت دست‌اندرکاران بسیار سنگین است و بخش‌های مختلفی شامل کلاس‌های آموزشی، تمهید و تدارکات و انجام راهنمایی‌هایی است که این بزرگواران و دست‌اندرکاران برای حجاج باید انجام دهند.

زیویار، تصریح کرد: حج و زیارت خانه خدا یکی از فرایض دینی ماست که برای زائر یک بار واجب است اما برای دست‌اندرکاران صرف نظر از خدمتی که به زوار انجام می‌دهند هم زیارت است و هم توفیق مضاعف.

وی با بیان اینکه مأموریت سازمان حج و زیارت سخت و پیچیده است، گفت: همه سلسله مراتب در کنار هم قرار می‌گیرند تا این واجب شرعی به نتیجه برسد و در این زمینه حقوقی علاوه بر مأموریت اداری بر گردنِ ماست.

استاندار لرستان، افزود: کارهایی مثل انتقال تجربیات و اطلاعات لازم به حجاج، آموزش آداب و مناسک حج، برگزاری کلاس‌های آموزشی، رفع شبهات قبل از تشرف و در حین انجام زیارت از جمله اموری است که بر عهده سازمان حج و زیارت است.

زیویار با بیان اینکه در سفر حج به عنوان یک اجتماع عظیم دینی، مبادلات فرهنگی انجام می‌پذیرد، اظهار داشت: آموزش رفتارهای فردی و اجتماعی در سفر حج کار بزرگی است و ما صرفاً مسئول انجام تدارکات و تأمین رفاه حجاج نیستیم و باید در زمینه ارتقا شأن و منزلت حجاج تلاش کنیم و این مهم باید مورد توجه دست اندرکاران قرار گیرد.

وی افزود: با اینکه چند سالی بود حج و زیارت دچار محدودیت یا وقفه شده بود اما امسال وضعیت آن در شرایط مناسب قرار گرفته است و با برنامه ریزی های انجام شده این مشکلات به کمترین حد خود رسیده و بنا داریم با حمایت‌های لازم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که این مشکلات در سال آینده به حداقل برسد.

وعده‌ای که عملی نشد

این سخنان در حالی است که پیش از این «فرهاد زیویار» استاندار لرستان در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه امسال در سخنانی، اظهار داشت: در دیدار با رئیس سازمان حج و زیارت کشور، با اشاره به زیرساخت‌ها و امکانات مناسب فرودگاه شهدای خرم‌آباد از آمادگی این فرودگاه برای ارائه خدمات و تشریفات پروازی به حجاج بیت‌الله‌الحرام خبر داده شد.

وی با اشاره به تعطیلی فرودگاه کرمانشاه پیشنهاد داد: با توجه به سیاست‌های کلان دولت و اینکه تمام زائران با استفاده از ظرفیت داخلی و ناوگان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعزام و پذیرش می‌شوند، در راستای تسهیل هر چه بیشتر اعزام زائران غرب کشور برای حج تمتع سال ۱۴۰۲ از فرودگاه خرم‌آباد استفاده شود.

استاندار لرستان، بیان داشت: در این دیدار رئیس سازمان حج و زیارت ضمن قول مساعد برای برقراری پروازهای حجاج از مبدا خرم‌آباد عنوان کرد: با توجه به مدت زمان بسیار اندکِ سازمان حج تا شروع اعزام کاروان‌های حج ۱۴۰۲ پیگیری‌های لازم برای اعزام زائران از فرودگاه خرم‌آباد برای سفرهای زیارتی حج تمتع، عمره مفرده، عتبات عالیات و سوریه انجام و از ظرفیت فرودگاه شهدای خرم‌آباد استفاده خواهد شد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید