کد خبر: 410922
۰
۰
نسخه چاپی

لزوم نهادینه سازی فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه

اکرم السادات حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح اولویت‌ها و اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان پرداخت و اظهار کرد: اعتماد خانواده‌ها به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و باورمندی جامعه به این نهاد فرهنگی را سرمایه‌ای ارزشمند عنوان کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی کانون گیلان به سیاست‌های کلان این مجموعه در تعامل با خانواده‌ها اشاره کرد و افزود: تحقق شعار «هر خانه یک کانون، هر مادر یک مربی» از اهم این اهداف به‌شمار می‌رود لذا تعامل و هم‌گرایی با خانواده‌ها در دستورکار قرار دارد.

حسینی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده مربیان کانون و هم گامی آنان با فن‌آوری‌های روز و به‌روزرسانی آگاهی‌ها در سایه دانش افزایی گفت: شرکت مربیان در دوره‌های آموزشی، مطالعه و بهره‌گیری از کتاب‌خانه الکترونیکی، از جمله گام‌هایی است که درجهت ارتقای توان‌مندی ها و حرکت در مسیر کشف و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی مخاطبان برداشته می‌شود.

وی موفقیت‌های اعضای کانون در جشنواره و مهرواره‌های بین‌المللی و ملی را رهاورد توانمندی، هدایت و نظارت مربیان این مجموعه دانست و ادامه داد: بر همین اساس کارگاه‌های حضوری، مجازی و انجمن‌های تخصصی برگزار می‌شود.

حسینی، خدمات‌رسانی ۳۱ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، چهار کتابخانه پستی ۶ مرکز سیار روستایی و شهری کانون در سطح استان را را بستری برای ارائه این فعالیت‌های خلاقانه و هدف‌مند عنوان‌کرد و اضافه کرد: افزایش گستره برنامه‌ها، تحقق عدالت اجتماعی و خدمات‌رسانی به تمامی کودکان و نوجوانان، به ویژه در مناطق روستایی و کم‌برخوردار، مدنظر دست اندرکاران کانون قرار دارد.

وی به فعالیت برخی از مراکز تخصصی کانون در سطح استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه کانون استان گیلان از امکانات و تجهیزات قابلی قبولی در این زمینه برخوردار است و برای افزایش کمی و کیفی این تجهیزات آموزشی، نیازمند توجه بیشتر مسئولان هستیم.

حسینی تصریح کرد: همواره شاهد به روز رسانی کتاب‌های مراکز فرهنگی هنری هستیم و سال‌جاری نیز تازه‌های کتاب به کتاب‌خانه‌های مراکز در سراسر استان گیلان افزوده‌می‌شود.

وی بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه اشاره کرد و افزود: حمایت از تولید کتاب‌های با کیفیت و محوریت سبک زندگی ایرانی‌اسلامی، نقش‌به‌سزایی در حرکت‌های سازنده این مجموعه در جلب نظر و مأنوس سازی مخاطبان با کتاب دارد.

سرپرست معاونت فرهنگی کانون استان گیلان با دعوت از کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها برای همراهی با فعالیت‌های کتاب محور مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی ادامه داد: مراکز فرهنگی هنری این مجموعه در سطح استان پذیرای مخاطبان ۴ تا ۱۸ سال خواهد بود.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید