کد خبر: 410967
۰
۰
نسخه چاپی

جذب نوجوانان به کانون های مساجد در بستر رویداد ستاره‌های مسجد

به گزارش اقتصادآینده نیوز محمدرضا مظاهری صبح پنج شنبه با حضور در دبیرستان علوم و معارف اسلامی شهرکرد اظهار کرد: رویداد «ستاره‌های مسجد» با هدف جذب جامعه نخبگانی از مدارس در عرصه‌های مختلف و در راستای جوان‌سازی کادر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری مطابق با شیوه نامه رویداد «ستاره‌های مسجد» و با جذب نوجوانان مستعد و علاقمند در عرصه‌های مختلف در قالب کادر نوجوان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه جذب جامعه نخبگانی مدارس به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در قالب‌های جذب، سازماندهی، نشست، دوره و کارگاه، همایش و گردهمایی ویژه دهه هشتادی‌ها و نودی ها» هدف اصلی این رویداد است، افزود: برای موفقیت در فرآیند جذب افراد به کانون‌ها، باید کادر فعال در مساجد به جز مدیر کانون همگی در رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال باشند.

مظاهری با اشاره به اینکه این رویداد برای اولین‌بار در استان و در راستای پیوند حقیقی مدارس و مساجد در حال برگزاری است، افزود: از نخبگان شناسایی‌شده در مدارس، برای فعالیت در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دعوت می‌شود و پس از ثبت مشخصات در سامانه بچه‌های مسجد و تأیید توسط مدیر کانون، می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه حدود ۴۵۰ مربی طرح امین در مدارس سطح استان فعالیت می‌کنند، افزود: در جهت جوان سازی کادر کانون‌ها با مشارکت اداره‌کل آموزش و پرورش، نوجوانان متناسب با ظرفیت‌های آنها شناسایی و در فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان کادر آغاز به کار خواهند کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری افزود: رویداد «ستاره‌های مسجد» در ۲ برش شهرستان‌های شهرکرد و سامان آغاز شده و تاپایان سال در تمامی شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.

در پایان این نشست توجیهی با نوجوانان و دانش آموزان دبیرستان علوم و معارف اسلامی، از جمعی از نخبگان دانش آموز که همکاری مستمر در اجرای برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد داشتند، تجلیل به عمل آمد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید