کد خبر: 410972
۰
۰
نسخه چاپی

آلبوم موسیقی شمال بوشهر رونمایی شد

به گزارش اقتصادآینده نیوز گردآورنده و پژوهشگر آلبوم «موسیقی شمال بوشهر» پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این آلبوم شامل ۱۶ قطعه است اظهار کرد: این قطعات با نام‌های «یار یار ۱»، «سر تراشون»، «آقای ابوذر، حالو حالو ۱»، «آی شیرین شیرین»، «حالو حالو ۲»، «ای یار مبارک بادا»، «تیرمه»، «مجنون شدم»، «جومه زرد»، «اشکله و درحونه»، «یا لیل»، «سرور»، «سوارکاری»، «چوبی»، «یار یار ۲» و «خر یه گوش، ای دایه دایه» است.

محسن شریفیان افزود: نوازندگی ۱۶ قطعه آلبوم «موسیقی شمال بوشهر» با هنرمندی نی جفتی نوازان زنده یاد «با مصطفی ظرافت»، «میلاد خواجه گیری»، «محسن بوعلی»، «سید امیر محمدی مطلق»، «رحیم محمدپور» و نوازندگی تمبک توسط نوازندگان «ماشالله اکبری» و «وحید اژدری» گردآوری شده است.

وی گفت: در استان بوشهر سه روایت مختلف برای نی‌انبان، نی جفتی و موسیقی سازی وجود دارد که شامل کنگان و سیراف، بوشهر و شمال استان بوشهر است که موسیقی گناوه و دیلم عاریه‌های زیادی از موسیقی لری در خود دارد.

آلبوم «موسیقی شمال بوشهر» رونمایی شد

شریفیان افزود: در این بین حضور فعال نوازندگان شهرستان دیلم منجر شد تا آلبوم «موسیقی شمال بوشهر» با هنرمندی آنان رقم بخورد.

وی یادآور شد: در قدیم در شهرستان دیلم برای ساختن نی جفتی به جای نی از استخوان شهپر دال (گونه‌ای کرکس) استفاده و به آن «نی خس» می‌گفتند که ساز استاد با مصطفی (حسین) ظرافت از همین نوع بوده است.

شریفیان تصریح کرد: زنده یاد ظرافت پیشکسوت برجسته شهرستان دیلم در دوران حیات خود در نواختن نی جفتی بسیار هنرمندانه ظاهر شد و مایه مباهات است که هنرمندان جوان دیلمی نیز بخوبی مسیر هنری وی را تداوم بخشیده‌اند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

منبع: https://www.mehrnews.com/news/5794420/آلبوم-موسیقی-شمال-بوشهر-رونمایی-شد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید