کد خبر: 411065
۰
۰
نسخه چاپی

مجلس به جای لایحه حجاب، صیانت از بی حجابی را تصویب نکند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی روز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به خدمات آستان قدس رضوی در زمینه محرومیت زدایی اظهار کرد: خوشبختانه به برکت مدیریت تولیت عالم و روحانی و اخلاص خادمان، امروز یک شبکه نظامند خدماتی در آستان قدس رضوی در حال فعالیت است.

وی افزود: این زیرساخت از گذشته ایجاد شده بود و اکنون تقویت شده تا در نتیجه آن، امروزه حوزه فعالیت و خدمت در حرم مطهر به جغرافیای نورانی این بارگاه محدود نشود و خدمات آستان قدس رضوی نه ‎فقط در سطح شهر بلکه حتی در سایر بلاد نیز گسترده باشد.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به سرکشی هفته‌ای تولیت معزز آستان قدس از تمامی مناطق شهر به ویژه حاشیه شهر، ادامه داد: خدمت رسانی آستان قدس رضوی در عرصه‌های مختلف پزشکی، معیشتی و رفاهی متجلی شده تا جایی که خدام امام هشتم در طول ۱۰ روز، پنج هزار سرویس دندانپزشکی به خانواده‌های فقیر ارائه کردند.

وی با بیان اینکه افراد زیادی به دنبال خادمی در حرم مطهر رضوی هستند، عنوان کرد: بنابراین خادمانی که در این بارگاه نورانی مشغول خدمت هستند باید به خوبی قدر بدانند و بر خدمت خود اهتمام داشته باشند زیرا امام هشتم آنها را انتخاب کرده و آن لحظه هم که مشغول امور خدمتی خود هستند این امر را به امام رضا (ع) بگویند و از حضرت بخواهند که در دنیا و آخرت آنها را هم‎نشین خود قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه امام رضا (ع) محدود به این آستان مقدس یا این استان نیست، بلکه کل کشور متعلق به امام رئوف است، گفت: عزیزانی که چه در مجلس چه در دولت و چه در دستگاه قضا فعالیت دارند، بدانند که همه خادم امام رضا (ع) هستند و خدمتشان باید شایسته حضرت باشد و قلب آقا را شاد کند.

لایحه حجاب یا لایحه صیانت از بی حجابی؟

وی با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رهبری در این دیدار دو اشاره مهم داشتند اولاً آنکه رهبری معظم انقلاب که در نخستین سال عمر مجلس یازدهم، آن را انقلابی می‌دانستند، در سومین سال هم آن را انقلابی خواندند. علاوه بر این، تأکید کردند که سال آخر می‌تواند سال استمرار سرافرازی مجلس باشد و نمایندگان باید برای تحقق این هدف تلاش کنند.

علم الهدی افزود: در روزهای اخیر، مجلس درحال بررسی لایحه حجاب و عفاف است. آیا این لایحه حجاب است یا لایحه صیانت از بی حجابی؟ امروز همه دین، موقعیت و ارزش اجتماعی ما به حجاب گره خورده است، مجلس محترم با آگاهی از این موضوع، لایحه‌ای تصویب نکند که افراد همان‎طور که اگر کمربند ایمنی نبندند، جریمه مالی می‌شوند، به همین ترتیب اگر هم شعائر دین را زیر پا بگذارند و ارزش‌های اخلاقی جامعه را فدای امیال نفسانی کنند، فقط تعزیر مالی نامتناسب در انتظارشان باشد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه معاونت علمی حوزه علمیه خراسان، اخیراً این لایحه را به نقد و بررسی گذاشتند و واکاوی آن را به کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس ارسال خواهند کرد. امیدوارم این بررسی و تحلیل در راستای کمک به مجلس برای تعالی و پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب مؤثر واقع شود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید