کد خبر: 411217
۰
۰
نسخه چاپی

مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در آمل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش اقتصادآینده نیوز سید عباس حسینی در بازدید از مرکز توسعه تجارت برنج شهرستان آمل با اشاره به اینکه این شهرستان از اقتصاد مناسبی در شمال کشور برخوردار است، گفت: آمل این آمادگی را دارد که صندوق‌ها و کارگزاری‌های بورس برای کمک به تعاملات بازار سرمایه شمال کشور در این شهرستان راه اندازی شود.

حسینی با اشاره به اینکه بزرگترین مجموعه‌های توزیعی و صنفی شمال کشور در آمل دایر هستند و حجم بالایی از اقتصاد منطقه در این شهرستان بنا نهاده شده است، تصریح کرد: دو اتفاق بزرگ اقتصاد دانش بنیان ملی و استانی در آمل رخ خواهد داد که در حوزه ملی و استانی برای شهرستان مؤثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه آشنا نبودن فعالان اقتصادی با ابزارهای بازار سرمایه و ادبیات روز حوزه اقتصاد و کارآفرینی از مشکلات حوزه اقتصادی در مازندران و آمل است، بیان کرد: عمده واحدهای تولیدی استان مدیر مالکی هستند و عدم آشنایی به حوزه‌های مدیریت بنگاه‌های اقتصادی چالش جدی است.

فرماندار آمل با تاکید بر اینکه باید در راستای افزایش کارآمدی اقتصادی قدم‌های جدی برداریم، تصریح کرد: یکی از این اقدامات راه اندازی مرکز خدمات سرمایه گذاری شهرستانی است که به زودی اقدامات نهایی آن صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دو شرکت مازندرانی در بورس پذیرش مالی گرفتند که هر دو آملی هستند، اظهار کرد: این امر نشان دهنده توان مالی اقتصادی شهرستان است و از این رو انتظار داریم مجموعه بورس به اقتصاد شهرستان کمک کند.

فرماندار آمل با تاکید بر اینکه سازمان بورس در رساندن ادبیات بازار سرمایه به شهرستان‌ها پیشگام شود و آمل این ظرفیت را دارد که پایلوت دایر شدن صندوق‌ها و شرکت‌های کارگزار برسی شمال کشور باشد، بیان کرد: با این امر در شمال کشور شتاب جدی در حوزه بازار سرمایه بروز خواهد کرد.

وی گفت: انتظار می‌رود که فعالان اقتصادی در مازندران به ویژه شهرستان آمل با ادبیات روز مالی آشنا شوند.

حسینی حضور شرکت توسعه تجارت برنج و محصول برنج در بورس را برای افزایش توان اقتصادی بازار اقتصاد کشاورزی استان‌های برنج خیز کشور از مهم‌ترین رویکردهای بازار بورس برای کمک به اقتصاد مازندران عنوان کرد.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید