کد خبر: 411222
۰
۰
نسخه چاپی

تلاش ائمه جمعه و مسئولین استان قزوین برای احیای اعتماد مردم

به گزارش اقتصادآینده نیوز، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست صمیمانه ائمه جمعه استان با استاندار قزوین که در سالن اجتماعات باغستان برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: در جلد یک کتاب شریف کافی، صفحه ۲۰۲ از امام رضا (ع) نقل شده که آن حضرت فرمودند اگر خدا بنده‌ای را برای رتق و فتق امور برگزیند، سه سرمایه معنوی ویژه و فوق‌العاده را در اختیار او قرار می‌دهد، نخست اینکه خدا شرح صدر این مسئولیت را هم به او می‌دهد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: اگر شرح صدر نباشد ما به شخص خودمان می‌اندیشیم، به منافع اطرافیان نگاه می‌کنیم، فقط به فکر امور دنیوی هستیم و وسعت نگاه نداریم، وقتی خداوند به موسی (ع) مأموریت مبارزه با فرعون را داد، اولین درخواست حضرت موسی (ع) این بود که خدایا به من شرح صدر بده اما زمانی که نوبت به رسول اکرم (ص) رسید خدا به آن حضرت فرمود آیا من به تو شرح صدر عنایت نکردم؟ یعنی قبل از اینکه پیامبر (ص) درخواست کند خدا به او شرح صدر داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: دومین جایزه، امکانات و سرمایه‌ای که خدا برای فردی که او را مأمور کرده، در نظر می‌گیرد، این است که قلبش را از منشأ چشمه‌های حکمت لبریز می‌کند و قلبش لبریز از حکمت می‌شود، زیباترین تعریف از امام (ره) این بود که ایشان حکیم است، بهترین تعریف از رهبر معظم انقلاب نیز همین حکیم بودن است.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) فرمود اگر کسی ۴۰ شبانه‌روز خود را برای خدا خالص کند، خدا قلبش را لبریز از حکمت می‌کند؛ حال اگر کسی به جای ۴۰ شبانه‌روز، ۴۰ سال یا سال‌های بیشتری زندگی خالصانه داشته باشد چقدر نافذ و تأثیرگذار خواهد شد، بزرگان ما این چنین بودند.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: سومین موهبتی که خدا به این فرد عنایت می‌کند، این است که علم را بر او الهام می‌کند، ما یک علم اکتسابی داریم، یک علم الهامی داریم؛ امام رضا (ع) می‌فرماید فردی که علم الهامی دارد در مقابل هیچ پاسخی درمانده نمی‌شود، همیشه آمادگی پاسخگویی دارد و هیچ‌گاه خسته نمی‌شود، در انتخاب مسیر درست هرگز حیرت و سرگردانی گریبان او را نخواهد گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: چنین فردی از اشتباه و لغزش در امان می‌ماند، به انحراف کشیده نمی‌شود، خدا این ویژگی‌ها را به او می‌دهد که برای دیگران حجت باشد و نسبت به دیگران می‌شود به او استشهاد کرد.

وی عنوان کرد: بنده در این جلسه لذت بردم از اینکه دیدم همه ائمه جمعه با اخلاص، دقت نظر، خلاصه‌گویی و هوشمندانه آن چیزهایی را که در منطقه‌شان اهمیت داشت خدمت استاندار محترم بیان کردند، گویا عصاره همه مشکلات استان بیان شد، استاندار محترم نیز با متانت و وزانت سؤال‌ها را پاسخ دادند و برخی از چشم‌اندازها و نگرانی‌های مشترک را فرمودند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: می‌دانیم فشارهای زیادی در برخی عزل و نصب‌های استاندار محترم وجود داشته و این عزل و نصب‌ها برای ایشان هزینه‌بر بوده است، اگر بخواهیم برای این انتصاب درجه شجاعت به ایشان بدهیم کم است، باید درجه فوق شجاعت داد، چون کار ایشان خیلی جوانمردانه بود، چقدر آدم باید از خودگذشتگی، شجاعت، بصیرت و حمایت از روحیات انقلابی داشته باشد که بتواند چنین تصمیمی را بگیرد و پای همه مسائل آن بایستد.

«احیای اعتماد مردم» هدف مشترک ائمه جمعه و مسئولان استان است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه احیای اعتماد مردم هدف مشترک ائمه جمعه و مسئولان استان است، ادامه داد: ما ائمه جمعه با استاندار محترم و معاونان ایشان اهداف مشترکی داریم، در میان این اهداف مشترک، یک هدف برجسته است و آن هم احیای اعتماد مردم است، ما وظیفه داریم اعتماد مردم را احیا کنیم در آن نقاطی که دیگران این اعتماد را آتش زده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: خیلی‌ها آمدند به جان این اعتماد افتادند، لطمه‌ها خیلی جدی بوده است، این‌ها باید احیا شوند، این هدف مشترک همه ما و مسئولان و دست‌اندرکاران نظام، دولت، مجلس و دستگاه قضاست، این اعتماد باید احیا شود و هم اینکه باید به این اعتماد از دست رفته ارتقا ببخشیم.

وی افزود: آن کسانی که اعتماد مردم را به آتش می‌کشند به مراتب پست‌تر و پلیدتر از آن‌هایی هستند که سطل زباله آتش می‌زنند، حتی برخی از کسانی که سطل زباله آتش می‌زدند برای این بود که قبلاً اعتمادشان به آتش کشیده شده بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: بنابراین جدی‌ترین هدف مشترک ما و استاندار محترم و یارانشان، برگرداندن این اعتماد به مردم است، اگر ما بتوانیم چند قلم درشت از این مسائل و امانات را به جای اصلی خود برگردانیم، این اعتمادها احیا می‌شود، الحمدلله جنس استاندار محترم این گونه است و تعهد و دیانتی که ما در ایشان سراغ داریم مطابق با همین روحیات است.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: اگر همه بیاییم در این زمینه‌ها با یکدیگر هم‌کلام شویم و چشم‌اندازمان را به یک جا متمرکز کنیم چشم‌انداز خوبی خواهد شد، در این صورت اعتماد مردم به سرعت تعالی پیدا کرده و محکم می‌شود، در ثانی اراذل و اوباشی که دستشان در جیب بیت‌المال است و افکارشان برای سوءاستفاده است، شکست می‌خورند.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: امام حسن عسکری (ع) فرمودند هیچ آدم عزتمندی حق را رها نکرد مگر اینکه خوار شد، هیچ آدم ضعیف و ناتوانی هم حق را محکم نگرفت مگر آنکه خدا او را به عزت رساند.

منبع: مهر

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید