کد خبر: 411224
۰
۰
نسخه چاپی

تربیت باید به متن فعالیت های فرهنگی در مدارس ورود پیدا کند

به گزارش اقتصادآینده نیوز حسین میرزایی، ظهر شنبه در نشست تشریحی - توجیهی برنامه‌ها و فعالیت‌های تابستانی کشور اظهار کرد: امسال فعالیت‌های تابستانی با شعار «تربیت بدون توقف» با رویکرد تخصصی و استفاده از ظرفیت نهادهای مختلف برنامه‌ریزی شده تا بتوانیم تابستان خوب و مفیدی را برای دانش‌آموزان رقم بزنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید تربیت را از حاشیه به متن بیاوریم، ابراز کرد: تبدیل کردن تربیت به جریان تربیتی در مدارس، تنوع‌بخشی به موقعیت‌های پرورشی و استفاده از فضاهای پرورشی و ظرفیت‌های مختلف از رویکردها و سیاست‌های مهم حوزه فرهنگی و پرورشی است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه سرود و نمایش دو مؤلفه اثرگذار حوزه تربیت و جزو برنامه‌های محوری استان بوده و هست، افزود: در جشنواره سرود رضوی و جشنواره فجر نزدیک به ۵۰۰ گروه به اجرا پرداختند.

وی یادآور شد: جشنواره تئاتر درسی به شکل تدوین شده به اجرا درآمد و ۳۵۰ گروه تئاتر درسی با محویت معلمان ایفای نقش کردند که تأثیر جریان‌سازی تربیتی را برجسته می‌سازد.

میرزایی از ایجاد ۸ کانون تحولی در راستای تنوع‌بخشی به موقیعت‌ها و استفاده از فضاهای پرورشی خبر داد و گفت: زنجان اولین جشنواره امید و چهارمین جشنواره هوا و فضا را برگزار کرد و نخستین هواپیمای دست‌سازه دانش‌آموزان در فرودگاه زنجان به پرواز درآمد.

وی با اشاره به تأثیر شگرف اردوها در تربیت و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان بیان کرد: زنجان برای سومین سال به عنوان دبیرخانه فعالیت‌های تابستانی انتخاب شده و سال گذشته بیش از ۴ میلیون و ۱۲۴ هزار نفر برنامه برای غنی‌سازی اوقات فراغت اجرا شد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه زنجان به عنوان دبیر خانه کشوری اردوی راهیان نور دانش‌آموزی سال گذشته عملکرد خوبی در کنار سایر استان‌ها در برگزاری این اردوی معنوی از خود نشان داد، عنوان کرد: بیش از ۱۲۳ هزار دانش‌آموز در این اردوها شرکت کردند.

وی با بیان اینکه بحث اردویی مختص مدارس خاص و مناطق برخوردار نیست افزود: یکی از برنامه‌های معاونت پرورشی اداره کل توجه به برنامه‌های اردویی مناطق محروم و کم برخوردار است که در این راستا و ضمن تلفیق با برنامه‌های اردویی راهیان پیشرفت دانش‌آموزان ۳ منطقه به اردوگاه امام خمینی (ره) اعزام شدند و برنامه‌های تربیتی مفیدی برای این عزیزان برگزار شده است.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

منبع: https://www.mehrnews.com/news/5795491/تربیت-باید-به-متن-فعالیت-های-فرهنگی-در-مدارس-ورود-پیدا-کند

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید