کد خبر: 411233
۰
۰
نسخه چاپی

تمرکز دستگاه‌های فرهنگی خراسان جنوبی برتقویت هویت ایرانی و اسلامی

به گزارش اقتصادآینده نیوز علی فرخنده ظهر شنبه در دیدار مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: چند سالی بوده که در مجموعه استان فعالیت دفتر آثار و مفاخر اسلامی استان چنان فعالیت رسمی نداشته و با توجه به غنای فرهنگی که در استان خراسان جنوبی و در پیشینه تمدنی این مردم چه در حوزه علوم دینی و چه در حوزه علوم کلاسیک و فضای ایثار و شهادت بعد از انقلاب و مجاهدات مردم استان در دوران قبل از انقلاب برای پیروزی انقلاب وجود داشته نیاز به فعالیت رسمی این دفتر احساس شده است.

وی با بیان اینکه آنچه تاریخ ثبت کرده مردم استان، مردمی همیشه در صحنه هستند، تصریح کرد: امروز هم می‌بینیم که مردم استان در بزنگاه‌ها جز مردمانی بوده که در صحنه حاضرند که بر اساس کارهای پژوهشی و میدانی که انجام شده خوشبختانه در حوزه بصیرتی جز طلایه داران می‌باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: یکی از شاخص‌هایی برای بقای این تاریخ تمدنی و فرهنگ غنی استان نیاز بوده گرامیداشت مفاخر استان است که بتوانیم در سالیان متمادی اندیشه ناب بزرگان این منطقه را به نسل‌های جدید منتقل کرده و ارتباط هویتی را برقرار سازیم.

فرخنده با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در سالیان متمادی بر روی کلید واژه هویت گفت: امیداست در استان با راه اندازی دفتر نمایندگی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی این کلید واژه را در استان فعال کرده و بتوانیم از ظرفیت‌هایی که این انجمن دارد حداقل در برگزاری مراسمات بزرگداشت مفاخر و بزرگان استان اقداماتی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۱ آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان برگزار شده و در آنجا ریل‌گذاری دستگاه‌های فرهنگی استان مشخص گردید، یادآور شد: مصوب شده که دستگاه‌های فرهنگی استان در سال ۱۴۰۲ بر تقویت هویت ایرانی و اسلامی تمرکز کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: معتقدیم خلاء آبان ماه سال گذشته، خلاء هویتی بود و اتفاقاتی که کف میدان افتاد با توجه به خلاء هویتی بوده است که بر این اساس برای سال ۱۴۰۲ یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار قرار گرفت بحث بزرگداشت مفاخر می‌باشد.

فرخنده با بیان اینکه در دو هفته گذشته در بشرویه بزرگداشت استاد فروزانفر برگزار شد، بیان داشت: همچنین با توجه به برنامه‌ریزی های صورت گرفته در تیرماه بزرگداشت آیت الله اوحدی در منطقه زیرکوه و شهر زهان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امشب با حضور دکتر شالوئی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مراسم یادبود شاعر بزرگ استان، غلامحسین یوسفی (ناقوس) برگزار می‌شود، یادآور شد: طی تفاهم نامه‌ای که امروز بین استانداری و دکتر شالوئی منعقد خواهد شد در استان از ظرفیت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برای پاسداشت هویت اسلامی و ایرانی استان استفاده می‌کنیم.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید