کد خبر: 411281
۰
۰
نسخه چاپی

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و سازمان بنادر و دریانوردی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند/ ضریب ایمنی تأسیسات اسکله بندر شهید رجایی افزایش می‌یابد

به گزارش اقتصادآینده نیوز تفاهم‌نامه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با سازمان بنادر و دریانوردی به‌منظور تعمیرات اساسی باراندازهای (اسکله‌های) نفتی شماره یک و دو بندر شهید رجایی بعدازظهر امروز (شنبه، ششم خردادماه) در محل ساختمان مرکزی سازمان بنادر و دریانوردی بین جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و علی اکبر صفایی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی و با حضور کرامت ویس کرمی، معاون اجرایی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی امضا شد.

کرامت ویس کرمی، معاون اجرایی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه به خبرنگار شانا گفت: این تفاهم‌نامه به‌منظور نوسازی، بازسازی و تعمیرات اساسی اسکله‌های نفتی امضا شده است.

وی افزود: مالکیت دو اسکله نفتی شماره یک و دو بندرشهید رجایی متعلق به سازمان بنادر و دریانوردی بوده است، اما تجهیزات و تاسیسات و خطوط لوله‌ متصل به اسکله، در مالکیت شرکت ملی پالایش و پخش بوده و قرارداد بلندمدت بهره‌برداری از این اسکله‌ها با سازمان بنادر و دریانوردی داشته‌ایم و حدود ۲۰ سال است که از این اسکله ها بهره‌برداری می‌کنیم که نیاز به تعمیرات داشتند.

معاون اجرایی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مدت زمان اجرای این تفاهم‌نامه را سه سال اعلام کرد و گفت: هزینه اولیه اجرای این تعمیرات اساسی که توسط سازمان بنادر و دریانوردی اجرایی خواهد شد، یک هزار میلیارد تومان خواهد بود که البته ممکن است این رقم در طول اجرا افزایش یابد.

ویس کرمی تاکید کرد: در مدت زمان اجرای این تعمیرات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از اسکله‌های جدید شماره ۳ و ۴ بندرشهید رجایی که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در حال احداث است، استفاده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: این تعمیرات اساسی برای افزایش ضریب ایمنی، بهسازی و افزایش سرعت تخلیه و بارگیری پس از سال‌ها استفاده ضروری بود، اما به دلیل وجود نداشتن اسکله جایگزین اجرایی نشده بود. امیدواریم تا پایان شش ماهه نخست سال اسکله‌های شماره ۳ و ۴ شهید رجایی تکمیل شود تا شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به این اسکله‌ها نقل مکان کند.

معاون اجرایی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: در جریان این بازسازی افزون بر اسکله‌های یک و دو، تاسیسات، تجهیزات و خطوط لوله این باراندازها نیز نوسازی خواهد شد؛ همچنین تجهیزات ایمنی جدید شامل سیستم‌های ایمنی اطفای حریق نیز به تجهیزات پیشین افزوده می‌شود.

به گزارش اقتصادآینده نیوز، همه فرآورده‌های تولیدی پالایشگاه‌های ستاره خلیج‌فارس و بندرعباس موردنیاز استان‌های ساحلی از جمله جنوب استان سیستان و بلوچستان و استان بوشهر و تعدادی از جزایر جنوبی کشور از طریق اسکله شهید رجایی منتقل می‌شود که با بازسازی این اسکله‌ها، ضریب ایمنی و پایداری این تاسیسات افزایش خواهد یافت.

منبع:شانا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید