کد خبر: 411385
۰
۰
نسخه چاپی

کشف بیش از ۱.۵ کیلو طلای قاچاق در سیرجان

به گزارش اقتصادآینده نیوز، مجتبی قدیمی گفت: پس از کسب گزارش‌های مردمی مبنی بر خرید و فروش طلاجات خارجی قاچاق در یک واحد طلافروشی، بررسی موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

وی افزود: پس از انجام تحقیقات اولیه با همکاری مأموران انتظامی، سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات و نمایندگان اداره صمت و هیئت ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم، دستور قضائی برای بازرسی از طلافروشی صادر شد.

قدیمی تصریح کرد: در پی اعلام مأموران و کارشناسان مربوطه در بازرسی از این طلافروشی میزان یک کیلو و ۵۱۲ گرم طلای خارجی قاچاق کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد به منظور شناسایی و کشف فرار مالیاتی و پولشویی احتمالی این واحد صنفی، بررسی‌های لازم با همکاری مراجع ذیربط در حال انجام است.

مدعی العموم سیرجان گفت: پس از کشف طلای قاچاق از این طلافروشی، دو واحد طلافروشی دیگر نیز با تلاش مأموران شناسایی و پس از بازدید از این دو طلافروشی نیز میزان ۶۸۶ گرم طلای خالص قاچاق کشف و ضبط شد.

او با اعلام اینکه تخلف از ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گران‌بها، موجب محکومیت فرد خاطی به ضبط کالا و پرداخت جریمه برابر ارزش کالا خواهد شد، افزود: در خصوص این ۲ واحد طلافروشی نیز پرونده قضائی تشکیل شد و تحقیقات تکمیلی در این خصوص در حال انجام است که به محض تکمیل تحقیقات، اقدام قضائی لازم انجام خواهد شد.

دادستان سیرجان با بیان الزام ثبت معاملات انواع طلا اعم از آب شده، شمش، مسکوکات و مصنوعات در سامانه جامع تجارت نسبت به تخلف از ضوابط اختصاصی موضوع تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هشدار داد، تخلف از ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گران‌بها، موجب محکومیت فرد خاطی به ضبط کالا و پرداخت جریمه برابر ارزش کالا خواهد شد و قطعاً با توجه به استقرار هیئت بازرسی ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم سایر واحدهای صنفی هم در باب پرداخت مالیات تحت رصد و رسیدگی قرار خواهند گرفت.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید