کد خبر: 411473
۰
۰
نسخه چاپی

تولید ۲۷۸ هزار تن خرما در خوزستان

به گزارش اقتصادآینده نیوز محمد حسنی نسب عصر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با توجه به کاهش تنش آبی نسبت به سال‌های قبل و اعمال مدیریت‌های اصولی توسط نخل‌داران شاهد افزایش و رکوردشکنی تولید خرما در سال ۱۴۰۱ در خوزستان بودیم.

وی با بیان اینکه تولید خرما در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل ۱۴ درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: از این میزان سطح زیر کشت ۲۷۸ هزار تن خرما توسط ۲۲ هزار و ۸۰۰ بهره بردار تولید شده است.

حسنی نسب با اشاره به اینکه سطح نخیلات در ۲۶ شهرستان استان گسترده شد، تصریح کرد: ۸۰ درصد خرمای استان در شهرستان‌های شادگان، آبادان و کارون تولید می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی خوزستان به ارقام کشت شده خرما در استان اشاره کرد و افزود: ۷۰ درصد خرمای کشت شده در استان رقم استعمران و مابقی سایر ارقام از جمله برحی، بریم، زاهدی، کبکاب و… است.

وی با اشاره به تفکیک تولید خرما در خوزستان گفت: ۹۵ هزار و ۷۰۰ تن خرمای صادراتی استعمران، ۶۴ هزار تن خارک و رطب ابتدای فصل، ۸۳ هزار و ۳۰۰ تن مصرف خرما به صورت خوراکی و ۳۵ هزار تن خرمای صنعتی در استان تولید شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه طرح توسعه و بهسازی امسال در سطح نخیلات استان آغاز شد، خبر داد: این طرح برای سال اول در سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان آغاز شده است.

حسنی نسب با تاکید بر اینکه طرح احیای نخیلات به جد در خوزستان دنبال می‌شود، بیان کرد: این طرح دارای ۹ زیر مجموعه است که با پیگیری مجدانه آن شاهد اثرات و برکات این پروژه در سطح نخیلات استان خواهیم بود.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید