کد خبر: 411514
۰
۰
نسخه چاپی

دومین جلسه شورای مهارت با محوریت تبیین دستورالعمل دومین دوره مسابقات مهارت‌های زندانیان برگزار شد.

دومین جلسه شورای مهارت با محوریت تبیین دستورالعمل دومین دوره مسابقات مهارت‌های زندانیان برگزار شد.

دومین جلسه شورای مهارت با محوریت تبیین دستورالعمل دومین دوره مسابقات مهارت‌های زندانیان  برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آینده ;  دومین جلسه شورای مهارت با محوریت تبیین دستورالعمل دومین مسابقات مهارت‌های زندانیان سال 1402 در محل سالن اجتماعات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای با حضور  بنیادی مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان و هیئت همراه به ریاست محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان برگزار شد.

محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان، مسابقات مهارتی، میزانی برای نمایش توانمندی های علمی – عملی و به چالش کشیدن دانش و تخصص افراد است.افزود: دومین دوره مسابقات مهارت آزاد زندانیان در راستای ترویج فرهنگ مهارت آموزی و فراهم نمودن فرصت رقابت سالم بین زندانیان، ارتقاء کیفی آموزش های فنی و حرفه‌ای  در سطح زندانیان، ارتقاء ضریب اشتغال‌پذیری ناشی از توانمندی های حرفه‌ای، الگوسازی و افزایش مهارت زندانیان و به‌روز رسانی و ارتقاء شایستگی‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای ویژه زندانیان و نقش بی بدیل مهارت آموزی در پیشگیری از بازگشت افراد مهارت دیده به زندان‌ها بیان داشت.

وی ادامه داد: گروه هدف این مسابقات، کلیه زندانیان و مددجویان مهارت آموز یا دارای مهارت، مستقر در مؤسسه های کیفری تحت پوشش سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشوراست.

انصاری به منظور ارتقای کیفی سطح مسابقات از ظرفیت مربیان استان در راستای آموزش‌های هدفمند در رشته های مرتبط استفاده خواهد شد افزود: این مسابقات در رشته‌های؛ معرق – جوشکاری- فناوری خودرو – پیرایشگر مردانه- برق ساختمان – قالیبافی  و خیاطی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از تاریخ 01/03/1402  لغایت 31/03/1402 ثبت نام بعمل خواهد آمد. و مسابقات در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزارخواهد شد.

ایشان برنامه زمانبندی اجرایی رویداد را تشر یح و تأکید کرد: تاریخ برگزاری مرحله شهرستانی در تاریخ 10 لغایت 14 تیرماه 1402 می‌باشد و رقابت کنندگانی که حد نصاب  را در این مرحله کسب نمایند مستقیما به مرحله استانی که از تاریخ 8 تا 10 مردادماه 1402 برگزار می شود ، راه خواهند یافت.

انصاری یادآور شد: یکی از بهترین راه های ارتقاء کیفیت آموزش و مهارت آموزی به معنی واقعی، فعالیت در محیط واقعی کار (استاد شاگردی) است که فرد به صورت عملیاتی و کاربردی از جزئیات حرفه آگاه و مسلط می شود و این مهم را فنی و حرفه ای در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان در جلسه تبیین دستورالعمل مسابقات آزاد مهارت زندانیان زنجان گفت: با راه اندازی کارگاه های اشتغال درون زندان‌ها در استان زنجان، وضعیت حرفه آموزی و اشتغال بسیار خوب و مناسب است.

بنیادی افزود: هدف از راه اندازی کارگاه‌های اشتغال، پیشگیری از وقوع جرم است و طی بررسی های معاونت پیشگیری، افرادی که در این کارگاه‌ها مشغول به کار هستند در درون زندان جرمی مرتکب نشده و بازگشت مجدد به زندان ندارند.

وی یادآور شد: یکی از بهترین راه های ارتقاء کیفیت آموزش و مهارت آموزی به معنی واقعی، فعالیت در محیط واقعی کار (استاد شاگردی) بوده که فرد به صورت عملیاتی و کاربردی از جزئیات حرفه آگاه و مسلط می شود و ما نیز می بایست به همین سمت حرکت کنیم.

وی افزود: شناسایی زندانیان مستعد در رشته ها و حرفه های مختلف و پرورش آنان و تشویق زندانیان به مشارکت فعال در فرایندهای حرفه آموزی از برنامه های حوزه حرفه آموزی در زندان هاست.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان اظهار کرد: طبق بررسی های بعمل آمده بین داشتن حرفه و شغل و ارتکاب جرم افراد رابطه مستقیم وجود داشته و کسانی که مرتکب جرائم در جامعه می شوند اغلب فاقد حرفه و شغلی در جامعه بوده‌اند و نرخ بازگشت مجدد افرادی که در زندان ها حرفه و شغلی کسب کرده اند بسیار پایین است.

و در پایان از عوامل اجرایی که در برگزاری اولین دوره مسابقات آزاد مهارت‌های زندانیان فعالیت و همکاری داشتندبا اهداء لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید