کد خبر: 411546
۰
۰
نسخه چاپی

دومین جلسه شورای مهارت با محوریت تبیین دستورالعمل دومین دوره مسابقات مهارت‌های زندانیان برگزار شد.

مسابقات مهارتی، میزانی برای نمایش توانمندی‌های علمی – عملی و به چالش کشیدن دانش و تخصص افراد است.

دومین جلسه شورای مهارت با محوریت تبیین دستورالعمل دومین دوره مسابقات مهارت‌های زندانیان برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آینده ;  دومین جلسه شورای مهارت با محوریت تبیین دستورالعمل دومین مسابقات مهارت‌های زندانیان سال 1402 در محل سالن اجتماعات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای با حضور  بنیادی مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان و هیئت همراه به ریاست محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان برگزار شد.

محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان، مسابقات مهارتی، میزانی برای نمایش توانمندی های علمی – عملی و به چالش کشیدن دانش و تخصص افراد است.افزود: دومین دوره مسابقات مهارت آزاد زندانیان در راستای ترویج فرهنگ مهارت آموزی و فراهم نمودن فرصت رقابت سالم بین زندانیان، ارتقاء کیفی آموزش های فنی و حرفه‌ای  در سطح زندانیان، ارتقاء ضریب اشتغال‌پذیری ناشی از توانمندی های حرفه‌ای، الگوسازی و افزایش مهارت زندانیان و به‌روز رسانی و ارتقاء شایستگی‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای ویژه زندانیان و نقش بی بدیل مهارت آموزی در پیشگیری از بازگشت افراد مهارت دیده به زندان‌ها بیان داشت.

وی ادامه داد: گروه هدف این مسابقات، کلیه زندانیان و مددجویان مهارت آموز یا دارای مهارت، مستقر در مؤسسه های کیفری تحت پوشش سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشوراست.

انصاری به منظور ارتقای کیفی سطح مسابقات از ظرفیت مربیان استان در راستای آموزش‌های هدفمند در رشته های مرتبط استفاده خواهد شد افزود: این مسابقات در رشته‌های؛ معرق – جوشکاری- فناوری خودرو – پیرایشگر مردانه- برق ساختمان – قالیبافی  و خیاطی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از تاریخ 01/03/1402  لغایت 31/03/1402 ثبت نام بعمل خواهد آمد. و مسابقات در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزارخواهد شد.

ایشان برنامه زمانبندی اجرایی رویداد را تشر یح و تأکید کرد: تاریخ برگزاری مرحله شهرستانی در تاریخ 10 لغایت 14 تیرماه 1402 می‌باشد و رقابت کنندگانی که حد نصاب  را در این مرحله کسب نمایند مستقیما به مرحله استانی که از تاریخ 8 تا 10 مردادماه 1402 برگزار می شود ، راه خواهند یافت.

انصاری یادآور شد: یکی از بهترین راه های ارتقاء کیفیت آموزش و مهارت آموزی به معنی واقعی، فعالیت در محیط واقعی کار (استاد شاگردی) است که فرد به صورت عملیاتی و کاربردی از جزئیات حرفه آگاه و مسلط می شود و این مهم را فنی و حرفه ای در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان در جلسه تبیین دستورالعمل مسابقات آزاد مهارت زندانیان زنجان گفت: با راه اندازی کارگاه های اشتغال درون زندان‌ها در استان زنجان، وضعیت حرفه آموزی و اشتغال بسیار خوب و مناسب است.

بنیادی افزود: هدف از راه اندازی کارگاه‌های اشتغال، پیشگیری از وقوع جرم است و طی بررسی های معاونت پیشگیری، افرادی که در این کارگاه‌ها مشغول به کار هستند در درون زندان جرمی مرتکب نشده و بازگشت مجدد به زندان ندارند.

وی یادآور شد: یکی از بهترین راه های ارتقاء کیفیت آموزش و مهارت آموزی به معنی واقعی، فعالیت در محیط واقعی کار (استاد شاگردی) بوده که فرد به صورت عملیاتی و کاربردی از جزئیات حرفه آگاه و مسلط می شود و ما نیز می بایست به همین سمت حرکت کنیم.

وی افزود: شناسایی زندانیان مستعد در رشته ها و حرفه های مختلف و پرورش آنان و تشویق زندانیان به مشارکت فعال در فرایندهای حرفه آموزی از برنامه های حوزه حرفه آموزی در زندان هاست.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان اظهار کرد: طبق بررسی های بعمل آمده بین داشتن حرفه و شغل و ارتکاب جرم افراد رابطه مستقیم وجود داشته و کسانی که مرتکب جرائم در جامعه می شوند اغلب فاقد حرفه و شغلی در جامعه بوده‌اند و نرخ بازگشت مجدد افرادی که در زندان ها حرفه و شغلی کسب کرده اند بسیار پایین است.

و در پایان از عوامل اجرایی که در برگزاری اولین دوره مسابقات آزاد مهارت‌های زندانیان فعالیت و همکاری داشتندبا اهداء لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید