وزیر دفاع پاکستان: شاید فعالیت حزب عمران خان ممنوع شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نشنال‌نیوز، خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان می‌گوید که فعالیت حزب عمران خان، نخست وزیر سابق این کشور که «تحریک انصاف پاکستان» نام دارد، شاید ممنوع شود.

بازداشت عمران خان در اوایل ماه جاری به اتهام فساد مالی، به بی‌ثباتی سیاسی و اجتماعی در سراسر پاکستان دامن زد. البته او اندکی بعد به قید وثیقه آزاد شد. عمران خان تاکید کرده که اتهامات فساد علیه وی، پاپوش بوده و با این اظهارات خود را با ارتش مقتدر پاکستان روبه‌رو کرده است.

آصف درباره ممنوعیت احتمالی فعالیت حزب عمران خان گفت: ممنوعیت حزب تحریک انصاف پاکستان، در دست بررسی است. این حزب به بنیان کشور حمله کرده؛ اتفاقی که پیش از این هرگز رخ نداده بود و این موضوع قابل مماشات نیست.

به‌دنبال بازداشت عمران خان، اعتراضات خشونت‌آمیز و مرگبار سراسر پاکستان را دربرگرفت؛ اعتراضاتی خشونت‌آمیز که به حمله به پایگاه‌های ارتش و حریق ساختمان‌های دولتی منجر شد.

عمران خان هفته گذشته گفت که جانش در خطر است. او پارسال از نخست وزیری عزل شد و از یک عملیات تروریستی هم جان سالم به‌در برد.

وی تاکید کرد: خوش‌شانس بودم و از یک حمله تروریستی گریختم. بله، جانم در خطر است اما خطر نگران‌کننده‌تر برای ما، تهدید دمکراسی ما است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید