کد خبر: 411644
۰
۰
نسخه چاپی

۴۲ درصد پرونده‌ها اختلافی ختم به سازش شد

به گزارش خبرنگار مهر؛ علی‌مردانی دوشنبه شب در همایش صلح یاران خراسان جنوبی ضمن ارائه گزارش عملکرد معاونت توسعه حل اختلاف در باب صلح و سازش اظهارکرد: در سال گذشته ۳۵ هزار و ۳۸۹ پرونده در شورای حل اختلاف استان مطرح شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه ۴۲ درصد این پرونده‌ها به مصالحه ختم شده است.

معاون رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در امور شوراهای حل اختلاف تصریح کرد: علاوه بر شعب شهری و روستایی که در شورای توسعه حل اختلاف وجود دارد شورای تخصصی تشکیل داده ایم که در مکان‌های مختلف از جمله اداره صمت برای پرونده‌های معدن‌کاران و تولیدکنندگان، در شهرستان قاین برای اصناف، در زیرکوه برای عشایر و در زندان‌های حوزه‌های قضائی برای اختلافات مربوط به زندانیان فعالیت دارند.

علیمردانی در رابطه با عملکرد معاونت توسعه حل اختلاف در راستای تقویت فرهنگ صلح و سازش گفت برای ۲۵۶ نفر از صلح‌یاران در استان ابلاغ صادر شده و خوشبختانه در سال گذشته از ۶۴۰ پرونده‌ای که به این افراد ارجاع شده ۳۰۵ پرونده منجر به سازش شده است.

وی با بیان اینکه در مرکز استان ۳۴۰ پرونده به خادم‌یاران رضوی ارجاع شده است، افزود: از این تعداد ۱۱۳ پرونده منجر به سازش شده است.

معاون رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در امور شوراهای حل اختلاف اضافه کرد: در مجتمع شورای حل اختلاف بیرجند اتاقی ویژه صلح‌یاران دیده شده که از زحمات و خدمات آنها که به اعضای شورای حل اختلاف کمک می‌کنند استفاده شود.

علیمردانی از مختومه شدن ۴ پرونده قتل عمدی با کمک صلح یاران و اعضای شورای حل اختلاف در استان به سازش خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع صلح و سازش و وجود روایات بسیاری در مورد این امر مهم خاطرنشان کرد: شورای حل اختلاف کمک می‌کند دو طرف پرونده راضی شوند.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید