کد خبر: 411664
۰
۰
نسخه چاپی

انجام تعمیرات اساسی توربین برق پالایشگاه گاز فجر جم با کمک دانش‌بنیان‌ها

به گزارش اقتصادآینده نیوز به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدمهدی موسویان‌فرد در این باره توضیح داد: پس از تعمیر و جایگزینی قطعات معیوب ژنراتور و توربین، عملیات نصب به‌خوبی انجام و ژنراتور مورد نظر برای انجام آزمون عملکرد ۷۲ ساعته با بار متوسط ۱۸ مگاوات ‌ساعت در سرویس قرار داده شد.

وی تصریح کرد: انجام این تعمیرات با مشارکت و همکاری نیروهای متخصص پیمانکار داخلی و بهره‌گیری از دانش فنی و تخصص همکاران در اداره تعمیرات از جمله نیروهای متخصص و باتجربه، تعمیرات مکانیک، برق و ابزار دقیق انجام شد.

رئیس اداره تعمیرات شرکت پالایش گاز فجر جم در تشریح جزئیات این اقدام افزود: همکاران ما ابتدا بخش PMG ژنراتور را باز کردند و برای انجام تعمیرات تخصصی به خارج از پالایشگاه منتقل شد و روتور ژنراتور نیز از توربین خارج و در محل، بررسی‌های اولیه لازم روی روتور و استاتور انجام شد.

موسویان‌فرد گفت: در ادامه بخش حرارتی توربین (Hot Section) که شامل مشعل‌ها، محفظه‌های احتراق، Bleed Valve، خطوط چندرشته‌ای (منیفولد) گاز، هدایت‌کننده گاز داغ و... هستند، بررسی شد.

وی اظهار کرد: در بررسی‌ها مشخص شد پرّه‌های متحرک مرحله نخست توربین آسیب دیده که برای یافتن دلیل خرابی پره‌ها، تعدادی از آنها جداسازی شد و پس از انجام کارهای مقدماتی خرید، یک ردیف ۸۲ عددی پره ساخت داخل خریداری و برای نصب به جای پره‌های معیوب در اختیار پیمانکار قرار داده شد.

رئیس اداره تعمیرات شرکت پالایش گاز فجر جم یادآور شد: جایگاه تولید برق در پالایشگاه و نقش و اهمیت وجود این نیروگاه در تولید برق پالایشگاه، بسیار حیاتی است و خوشبختانه امروز با اتکال به خداوند متعال و توانمندی نیروی انسانی نیروگاه به‌خوبی کار می‌کند.

منبع:شانا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید