کد خبر: 411675
۰
۰
نسخه چاپی

تعمیرات اساسی پالایشگاه امام‌خمینی (ره) شازند پایان یافت

به گزارش اقتصادآینده نیوز به نقل از شرکت پالایش نفت امام‌خمینی (ره) شازند، با موافقت مدیرعامل این شرکت و با همت و تلاش مدیران، رؤسای عملیاتی و ستادی، عملیات سنگین تعمیرات اساسی، تخلیه و بارگیری کاتالیست‌های خط A از واحد RCD با دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده، زودتر از موعد مقرر و بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای با موفقیت به اتمام رسید و واحد مذکور در مدار تولید قرار گرفت.

در سرویس بودن خط دیگر واحد و بخش تقطیر و اجرای پروژه‌های خط جدید DrainClose و انتقال پمپ P-642 آیزوماکس (تزریق آب)، تعمیرات دوره‌ای کمپرسورهای گاز گردشی و گاز جبرانی که گستره وسیعی از واحد را دربر گرفته و همگی مستلزم نظارت و سرکشی روزانه است، بر حساسیت و چالش‌های عملیات راهبری و اجرایی اورهال واحد می‌افزود و لزوم دقت مضاعف و اعمال کنترل‌های لازم را چند برابر می‌کرد.

همچنین در این عملیات بازرسی و کنترل‌های مورد نیاز در زمینه خوردگی دستگاه‌ها و Piping خطوط انتقال واحد نیز به موازات سایر فعالیت‌های تعمیراتی توسط همکاران بازرسی فنی انجام و به تعویض و نوسازی بخش‌هایی از نقاط پرریسک واحد منجر شد. بر این اساس عملیات تخلیه و بارگیری کاتالیست‌های خط A واحد RCD که پس از فعالیت ۲۵ ماهه با جذب گوگرد، فلزات و سایر ناخالصی‌ها به اشباع رسیده بود، با وزن تقریبی ۲۰۰۰ تن در ۵ راکتور تخلیه و مجدداً بارگیری شد.

از نقاط برجسته‌ عملیات تعمیرات اساسی، تخلیه و بارگیری کاتالیست‌های خط A از واحد RCD شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند می‌توان به تکیه برتوان و تجهیزات داخلی و بهره‌ نگرفتن از کمک نیروهای خارجی اشاره کرد.

در این تعمیرات اساسی نیروهای شرکتی شاغل در پالایشگاه و یک شرکت پیمانکاری با جذب نیروهای بومی موجود در منطقه و استان مجاور موفق شدند تمامی مراحل تعمیرات اساسی را با موفقیت به پایان برسانند.

بنا بر این گزارش، واحد RCD با ظرفیت ۶۹ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز با فشار ۲۰۰ بار و دمای عملیاتی حدود ۴۰۰ درجه سانتی‌گراد ته‌مانده برج‌های تقطیر را دریافت و پس از تصفیه فلزات و سولفورزدایی و جداسازی ناخالصی‌ها از آن، بخشی را به‌عنوان سوخت کشتیرانی و بخشی دیگر را برای تولید ۸ میلیون لیتر بنزین، ۱۵۰۰ تن گاز مایع و ۵۰۰ تن پروپیلن تحویل واحد RFCC می‌کند.

منبع:شانا

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید