کد خبر: 411678
۰
۰
نسخه چاپی

بازار سکه اندکی جان گرفت - معامله گران دلار منتظرند

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران امروز دوشنبه ۸ خرداد ماه شاهد دو نیمه متفاوت بود.بررسی ها نشان می دهد که بازار دلار صبح امروز با فشار فروش مواجه شد و اسکناس آمریکایی در مقایسه باعصر دیروز در حول و حوش ۳۰۰ تومان پایین آمد.

ترس و احتیاط در بازار دلار

با این حال، در ادامه معاملات دلار مسیر رشد را طی کرد و نسبت به روز قبل نزدیک به۳۰۰ تومان بالا رفت.

امروز بازار  از گمانه زنی های سیاسی در رابطه سفر سلطان عمان به تهران پر شده بود.البته تا زمان نگارش این گزارش جزئیات زیادی از دیدار سلطان و مقامات ایرانی منتشر نشده بود.همین امر باعث شد که معامله گران همچنان از تاکتیک صبر استفاده کنند و دلار وارد کانال جدید نشود.

 با سفر پادشاه عمان به ایران صحبت برگشت به  مذاکرات برجامی  هم در بازار داغ شده، اما در بین انواع و اقسام خبرهایی که به بازار رسید، خبر موثقی نبود و همه صحبت‌ها گمانه‌زنی بود. همین گمانه‌ها به دل بازار ترس انداخته است.

 در مقابل افزایشی‌های بازار معتقدند از  برجام  خبر خاصی نیست،این دسته منتظر خبرهای نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از 15 تا 19 خرداد هستند.

نرخ دلار و یورو در بازار رسمی

در بازار رسمی ، قیمت دلار امروز  ‌دوشنبه 8 خرداد ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با افزایش حدود ۹۰ تومانی در سطح عدد 42 هزار و ۵۸۴ تومان قرار گرفته است.

همچنین قیمت یورو در این مرکز رقم 45 هزار و 692 تومان را نشان می‌دهد که نسبت به روز قبل حدود 90 تومان افزایش یافته است.

قیمت درهم امارات نیز در سطح 11 هزار و 595 تومان اعلام شده است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب 38 هزار و 712 تومان، 41 هزار و 539 تومان و 10 هزار و 541 تومان درج شده است.

همچنین قیمت هر گرم  طلا 18 عیار  امروز 8 خرداد 1402 در مرکز مبادله ارز و طلا در سطح قبلی 2 میلیون و 428 هزار تومان قرار دارد.

بازار طلا و سکه اندکی جان گرفت

بازار طلا و سکه در سومین روز هفته جاری بعد از چند روز نزول، جان دوباره گرفت.آن طور که سایت اتحادیه طلا و ارز اعلام کرده نرخ طلا 18 عیار و سکه امامی امروز برخلاف روز های قبل پیشروی کردند.

قیمت طلا 18 عیار امروز تا سطح 2 میلیون و 541 هزار و 100 تومان بالا رفت اما عصر امروز در محدوده 2 میلیون و 528 هزار و 200 تومان به فروش رسید؛ این قیمت در مقایسه با روز قبل 32 هزار و 300 هزار تومان افزایش را نشان می دهد.قیمت سکه امامی امروز وارد کانال 31 میلیون تومان شد و تا پله اول کنال مذکور بالا رفت.فلز گران بهای داخلی امروز 609 هزار تومان گران شد.

رشد قیمت سکه امامی در بازار امروز در حالی اتفاق افتاد که در روز چهارشنبه هفته قبل 200 هزار تومان، روز پنجشنبه هفته قبل 500 هزار تومان، روز شنبه هفته جاری 400 هزار تومان و روز گذشته حدود 420 هزار تومان کاهش  را در کارنامه خود ثبت کرد بود.

بازار سکه اندکی جان گرفت - معامله گران دلار منتظرند
منبع:

اقتصاد نیوز

دوشنبه 8 خرداد 1402 ساعت 21:26

https://www.tgju.org/news/2627657

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید