کد خبر: 411690
۰
۰
نسخه چاپی

حریم و بستر رودخانه‌ها از گزند رودخانه‌خواران در امان نیست

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا طاهری صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: لازمه جلوگیری از اقدام سو استفاده کنندگان اموال عمومی که با تصرف غیرقانونی به حریم رودخانه‌ها دست‌درازی می‌کنند، نهادینه کردن قبح اجتماعی هزینه‌دار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی بارش نسبت به ۶۰ سال اخیر، افزود: با توجه به آمارهای موجود طی ۶۰ سال گذشته، کاهش بارش امسال بی‌سابقه بوده و شرایط بحرانی را رقم زده است.

وی بر لزوم حفظ و صیانت منابع آبی تاکید کرد و گفت: بهره‌برداری و حفر چاه غیرمجاز، اضافه برداشت از چاه‌های مجاز، آلوده‌سازی منابع آب، تصرف بستر رودخانه‌ها، وجود شق نهرها، استخرها و موتور تلمبه‌های غیرمجاز همگی باید به قبح اجتماعی هزینه دار تبدیل شود.

طاهری با اشاره به اینکه بستر رودخانه‌ها دهان دشت‌ها هستند و لازمه تغذیه دشت‌ها وجود بستر رودخانه‌ها است، ادامه داد: افرادی که به صورت غیرقانونی بستر رودخانه‌ها را تصرف و رودخانه‌خواری می‌کنند سلامت و زندگی میلیون‌ها انسان را تحت شعاع قرار می‌دهد که نیازمند برخورد جدی و هزینه دار است.

گفتنی است؛ با نزدیک شدن به فصل گرما، وجود خشکسالی و بحران آب در تابستان ۱۴۰۲ همشهریان به شعار «مصرف آب، نصف» جامه عمل بپوشانند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید