کد خبر: 411707
۰
۰
نسخه چاپی

پیام جمهوری اسلامی از منظر امام(ره) نفی استکبار است

به گزارش اقتصادآینده نیوز حجت الاسلام سیدحسن خمینی پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) طی سخنانی ضمن اشاره به استقلال ایران اسلامی گفت: امروز آمریکا یا هر کشور دیگری غلط می‌کند که در کار ایران دخالت کند، پیام جمهوری اسلامی نفی استکبار است و شعار نه شرقی و نه غربی از دل همین موضوع بود.

وی به سخنرانی سال گذشته مقام معظم رهبری در حرم امام اشاره کرد و گفت: طبق فرمایش رهبری امام روح و جان جمهوری اسلامی است و این انقلاب بی نام امام خمینی (ره) در هیچ کجا شناخته شده نیست.

تولیت حرم امام خمینی انقلابی بودن و انقلابی ماندن را یک بحث مهم دانست و گفت: یکی از مهمترین مؤلفه‌های شخصیتی امام انقلابی بودن ایشان بود، انقلابی بودن در سه حیطه قابل تفسیر است؛ اول در حیطه فردی است که سابقا از واژه متعهد از آن استفاده می‌کردند که در بستر ملی انقلاب نتیجه اش جمهوری اسلامی است و در افق بین المللی انقلابی بودن نتیجه اش بیداری دینی است.

وی نتیجه ملی بودن را جمهوری اسلامی دانست و افزود: این جمهوری اسلامی همان چیزی است که امام فرمودند نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم. یعنی نه جمهوریت و نه اسلامیتش کم شود، نتیجه روند جمهوری اسلامی باید به زندگی بهتر مردم از زن و مرد تا شهری و روستایی منجر شود؛ همه باید در جمهوری اسلامی حضور داشته باشند.

خمینی گفت: یکی از مهمترین نقاط و نکات و مولفه زندگی امام خمینی (ره) ایمان به خدا و انقلابی بودن بود؛ ایمان به خدا به تعبیر شهید مطهری شما را به غرور نمی‌رساند و زندگی را می‌رساند، مولفه دیگر انقلابی بودن این است که غیرخدا را موثر ندانیم چراکه انقلابی واقعی می‌گوید که خدا هست و بس و از دل آن نفی استکبار بیرون می‌آید.

وی سومین مولفه انقلابی بودن را ایثار دانست و تاکید کرد: انقلابی کسی است که ایثار کند، دنبال مقام و رتبه و شغل نباشد و گرنه یک واژه را دزدیده است.

تولیت حرم امام خمینی مولفه چهارم انقلابی بودن را عقلانیت دانست و افزود: انقلابی بودن منافاتی با منطقی بودن ندارد، عقلانیت جوهره انسانیت است؛ یعنی کاری که می‌کنید منافع بیشتری از هزینه داشته باشد.

وی اضافه کرد: آخرین مولفه انقلابی بودن، نداشتن احساسات کور است.

خمینی خاطرنشان کرد: ترویج و بزرگداشت امام راحل به معنای ترویج یک فرد نیست؛ اگر امام بارگاه دارد و حرم، نه بخاطر یک فرد که به خاطر نماد است. ما نیاز به امام حسین (ع) و عاشورا داریم.

اقتصادآینده نیوز منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

 

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید